589 läst ·
5 svar
589 läst
5 svar
Induktionshälls- fråga
Fungerar gamla vanliga hederliga grytor och stekpannor på induktionshällar precis som vanligt (att det tar längre tid osv) eller måste man byta ut hela gryt/pann-parken för att överhuvudtaget kunna koka tevatten ;D ?
Själva booster effekten har jag förstått att den endast fungerar med grytor/pannor som är magnetiska!
Om fallet är så att man måste byta ut alla grytor/pannor så är det väl tveksamt om det är lönsamt eller inte .....
Hoppas någon förstår min fråga.
Själva booster effekten har jag förstått att den endast fungerar med grytor/pannor som är magnetiska!
Om fallet är så att man måste byta ut alla grytor/pannor så är det väl tveksamt om det är lönsamt eller inte .....
Hoppas någon förstår min fråga.
.... så med andra ord: de gamla fungerar inte alls????
Alla kärl måste vara magnetiska.
Grytor i gjutjärn funkar prima. Vad gäller rostrfria kastruller och aluminiumkastruller måste de ha en järnkärna i botten. Nuförtiden tillverkas många kastruller med sandwichbotten för att vara kompatibla med induktionshällar.
Grytor i gjutjärn funkar prima. Vad gäller rostrfria kastruller och aluminiumkastruller måste de ha en järnkärna i botten. Nuförtiden tillverkas många kastruller med sandwichbotten för att vara kompatibla med induktionshällar.
Efter att ha läst en annan tråd här, så skall tydligen IKEA's 365serie inom grytor och pannor fungera på induktionshäll.
Någon som har priser och mer info om detta?
Någon som har priser och mer info om detta?
Kom på mig själv med vilken idiotisk fråga det var, givetvis så finns alla svar på min fråga på www.ikea.se (inte så dyrt med 365 serien faktiskt) :-/GreenTurtle skrev:
Klicka här för att svara