Hej.

Har köpt in en induktionshäll med endast 2 plattor.
Var nyfiken på hur många kablar som skulle behöva installeras.

Märker nu att det bara är 2 kablar blå brun vilket förvånade mig. Nolla och fas. Ingen jord
Är detta något man behöver bekymra sig över?
Instruktionsbok på franska. Är CE märkt. Köpt på Cdon och är en billig variant.
https://cdon.se/hushallsapparater/o...0w-l28-8xd52cm-glasbelaggning-svart-p51444690

Tack på förhand
 
  • Induktionshäll med två plattor och elanslutningskablarna blå och brun synliga, ingen jordkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Typskylt på en Oceanic induktionshäll med modell- och serienummer, spänning och CE-märkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är enligt märkningen dubbelisolerad och då ska det inte vara mer än så.
 
  • Gilla
rayab
  • Laddar…
E
Säkrad 16A?
 
J jonko skrev:
Den är enligt märkningen dubbelisolerad och då ska det inte vara mer än så.
Tackar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.