4 390 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Induktionshäll - Gorenje INP 60
Gorenje INP 60

Vore tacksam om någon köpt en sådan induktionshäll och kunde ge lite kommentarer. Det jag är mest fundersam över är ljudnivån, den kan ju tydligen variera lite mellan induktionshällar.
Med tanke på att den är en av de billigaste inbyggnadshällarna med induktion kanske någon mer än är varit nyfiken på den?

Vore tacksam om någon köpt en sådan induktionshäll och kunde ge lite kommentarer. Det jag är mest fundersam över är ljudnivån, den kan ju tydligen variera lite mellan induktionshällar.
Med tanke på att den är en av de billigaste inbyggnadshällarna med induktion kanske någon mer än är varit nyfiken på den?
Gorenje är ingen små tillverkare, de har funnits sen 50 - 60-talet. Har över 7000 anställda och finns i typ alla europesika länder. Deras varor designas av Pininfarina som är ett välkänt italienskt designfirma.Szture skrev:
Källa tack?Szture skrev:
Till dig som var intresserad så vet jag att de som har handlat Gorenjes vitvaror är mer än nöjda. Dock finns det säkert de som har sämre erfarenhet. Lycka till oavsett vad
Håller med Szture, köp inget skit. I huset vi köpte satt Selectros vitvaror, så nu har vi sålt det huset. I nya kåken är det Husqvarna.
Selectro:
Kylen: knirrar och knastrar betänkligt, men håller kylan bra
Spishällen: Fungerar bra utan undantag
Ugnen: Skrapljud efter fläkten, oavsett om man kör traditionell värme eller med varmluft. Ugnslucka som man kan steka ägg på, trots att den skall vara isolerad med flera lager glas.
Tvättmaskinen: Bälgen höll i två år, ena tvättprogrammet hänger sig strax före centrifugen, så man får putta till den för att tvätta klart.
Köksfläkten: Dånar som inihåvätte, fläkten sitter strax ovanför gallren och det droppar fell ner på hällen via gallren. Fläkten går inte att demontera och rengöra utan man får skrapa på ytan bara. Gör man det varje vecka så slipper man droppet, inte annars. Suger ganska ok, men inte bra.
Nu slipper flera bli "drabbade" av dessa iallfall:
Selectro hushållsmaskiner
Tror inte att Gorenje är ett dugg bättre, men det är bara en känsla efter att ha känt på dem lite. Inte förtroendeingivande.
Selectro:
Kylen: knirrar och knastrar betänkligt, men håller kylan bra
Spishällen: Fungerar bra utan undantag
Ugnen: Skrapljud efter fläkten, oavsett om man kör traditionell värme eller med varmluft. Ugnslucka som man kan steka ägg på, trots att den skall vara isolerad med flera lager glas.
Tvättmaskinen: Bälgen höll i två år, ena tvättprogrammet hänger sig strax före centrifugen, så man får putta till den för att tvätta klart.
Köksfläkten: Dånar som inihåvätte, fläkten sitter strax ovanför gallren och det droppar fell ner på hällen via gallren. Fläkten går inte att demontera och rengöra utan man får skrapa på ytan bara. Gör man det varje vecka så slipper man droppet, inte annars. Suger ganska ok, men inte bra.
Nu slipper flera bli "drabbade" av dessa iallfall:
Selectro hushållsmaskiner
Tror inte att Gorenje är ett dugg bättre, men det är bara en känsla efter att ha känt på dem lite. Inte förtroendeingivande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden