Idag var det induktionspremiär sen elektrikern varit här och kopplade.
Snabbheten kan man inte klaga på. Det blir ofta tevatten värmt i mikron, och där brukar det ta 2-2½ min att värma vattnet i en mugg.
Samma mängd vatten i min hittills enda induktionsgryta tog 1 min 30 sek på en av lillplattorna (små kokzonerna ;D ) med booster. Det är väl inte så illa.
Kvällsmaten tillagades i gjutjärnspanna, gick också snabbt i uppvärmning.
Inget negativt än när det gäller matlagningen. Det var en rapport från veckan inköp, men snart åker den ut ändå när golvet ska läggas om och hela köket ska göras i ordning. Då lär jag väl sakna spisen under den tid köksrenoveringen tar.