1 855 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Induktion - mer eller mindre magnetiskt
Har funderingar på att byta till induktionshäll och har börjat se över lagret av grytor och kastruller. Dom senaste inköpen har jag sett till att dom är märkta med symbolen för induktionshäll men hur funkar det med dom äldre? Jag har testat med en magnet och vissa är helt klart inte magnetiska så dom är körda men jag tycker vissa är mer magnetiska än andra. Kan det vara så, och i så fall hur funkar det? Går det ändå men med sämre effekt, eller är det "allt eller inget"? Jag vill ju inte köra med grytor som är lika sega som som var innan men det kanske inte blir bättre om jag köper en ny i samma storlek heller?
Har bara för ett par veckor "fått" min första induktionshäll och det verkar vara allt eller inget.
Sätter jag en kastrull på den som ej fungerar , så indikerar hällen detta .
Jag är dock helnöjd...allt går supersnabbt, man får lära om lite vad det gäller att laga mat..men det är definitivt värt att byta ut ett par kastruller! I
Sätter jag en kastrull på den som ej fungerar , så indikerar hällen detta .
Jag är dock helnöjd...allt går supersnabbt, man får lära om lite vad det gäller att laga mat..men det är definitivt värt att byta ut ett par kastruller! I
Vi har haft induktion i ett år nu, vi är helnöjda och har också valt induktion som tillval i huset vi beställt.
T.ex. gjutjärn funkar alldeles ypperligt på induktion MEN man sätter inte gärna sin skrovliga gjutjärnspanna på den blanka hällen, den repas väldigt lätt då. Så vi fick köpa lite mer kärl än vi förväntat oss men det är värt det!
Har tidigare även haft gas och det har ju sin charm, hade vi inte haft småbarn hade vi satsat på gas igen. Främst för att jag tycker det är lättare att hålla en gashäll ren och snygg än en högblank häll.
T.ex. gjutjärn funkar alldeles ypperligt på induktion MEN man sätter inte gärna sin skrovliga gjutjärnspanna på den blanka hällen, den repas väldigt lätt då. Så vi fick köpa lite mer kärl än vi förväntat oss men det är värt det!
Har tidigare även haft gas och det har ju sin charm, hade vi inte haft småbarn hade vi satsat på gas igen. Främst för att jag tycker det är lättare att hålla en gashäll ren och snygg än en högblank häll.
Redigerat:
Klicka här för att svara