Besökte Jesca_J häromdagen och kikade lite på hur det går med deras husbygge :)

De påpekade att inbyggnadsugnen är så himla liten invändigt.. gäller det alla inbyggnadsugnar? Jag menar; vår nuvarande standard lägenhetsspis är ju 60cm bred och de har ju rätt storlek på ugnsplåtarna? Kikat lite på bilder på inbyggnadsugnar, och de allra flesta verkar ju ha nästan en decimeter mindre plåtar på bredden.. varför det?
 
En snabb och okunnig gissning är att de flesta inbyggnadsugnar är av varmluftstyp (el. t.o.m. ångugn) och att fläkten sitter inbyggd i sidan vilket stjäl utrymme.
Kanske någon med bättre koll kan bekräfta eller dementera? :)
 
tjockare värmeisolering?
gaia
 
Är nog helt enkelt för att de är varmluftsugnar?... värmeisolering känns välan onödig då en vanlig spis står klossikloss med resten av köket ändå, liksom.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.