Jag lyfter en gammal tråd eftersom jag är intresserad av att höra hur det gick för husbyggartomten, och om det är någon som har en häll med siemens "slider" vad den nu hette.
Jag hade själv samma fundering för två år sedan, och då fick ekonomin styra till en siemens touchhäll, vilket jag såklart bittert fått ångra. Sicken skitkonstruktion. Induktion är snabbt, touchknappar långsamma, dessutom blir det flipperspel av minsta lilla stänk. Jag brukar självklart inte heller vara torr om händerna när det börjar koka över nånstans, vilket brukar få till följd att hela hällen stänger av sig eller låser sig pga fukten. Lite trist att behöva starta upp och blippa sig fram till inställningarna på alla plattor som stängts av.
Ursäkta att jag spyr galla lite....
Hittar jag en vettig ersättningshäll så finns det snart en 10 mån gammal siemens induktionshäll att köpa....