spinout skrev:
Elinstallationsarbete som får utföras utan krav på behörighet

2 .Fast anslutning och byte av ljusarmatur i torra icke brandfarliga utrymmen i bostäder.
3. Utförande, ändring eller reparation av anläggning som ingår i skyddsklenspänningskrets med nominell spänning högst 50 V, effekt högst 200 VA och ström begränsad av säkring högst 10 A eller annat överströmsskydd med motsvarande skyddsverkan.
Det förutsätter då att man sätter en säkring på 10A eller att trafon har strömbegräsningsfunktion?

Det förutsätter också att trafon har stickproppsanslutning och att man råkar ha vägguttag i undertaket i närheten av där trafon skall vara...

Och hur många har 4-5 väggutag i undertaket?

Jag köpte igår spottar till min underspikning, vanliga 72mm håldiametern. men med låg energi ljuskällor i. 7W blir inte ens varma!

Men såg att dom skulle vara billiga också, vet inte om "LOCOS" tycker det. men räkna lite på brinntiden och jobbet.

Dom hära ljuskällorna ska lysa 15 000timmar jag fick betala 100 kr/s exkl moms med massa rabatter vet inte vad priset ut till kund är.

Richard_1 skrev:
Jag köpte igår spottar till min underspikning, vanliga 72mm håldiametern. men med låg energi ljuskällor i. 7W blir inte ens varma!

Men såg att dom skulle vara billiga också, vet inte om "LOCOS" tycker det. men räkna lite på brinntiden och jobbet.

Dom hära ljuskällorna ska lysa 15 000timmar jag fick betala 100 kr/s exkl moms med massa rabatter vet inte vad priset ut till kund är.
Har du någon bild där man ser hur ljuset är från dessa?
12 eller 230V?

Är på jakt efter en 4-5st för montering på långsidan på garaget. :)

Jag har köpt liknande, fanns även för utomhusbruk, kostade 699 för 3 på Bauhaus.

220v 7W

Majgårdarna
Jag använde led spottar till mitt tak.Inga pottor och inbyggnads djupet blev inte mycket.Reglade med 2tum2.
Dom är på 5w st och lyser mycket bra.
Kolla på http://nseffektivareenergi.se

Andreas_Hansson skrev:
Jag använde led spottar till mitt tak.Inga pottor och inbyggnads djupet blev inte mycket.Reglade med 2tum2.
Dom är på 5w st och lyser mycket bra.
Kolla på [länk]
Tjena!
Är också på jakt efter LED belysning skulle vara skoj om du kunde slänga upp några bilder hur de lyser. Såg att det finns 9W nu på NS. Har du någon erfarenhet av dessa?

Mvh Andreas

Majgårdarna
Jabba77 skrev:
Tjena!
Är också på jakt efter LED belysning skulle vara skoj om du kunde slänga upp några bilder hur de lyser. Såg att det finns 9W nu på NS. Har du någon erfarenhet av dessa?

Mvh Andreas
Hej
Jag tror det finns någon bild i den här tråden.
http://www.byggahus.se/forum/el/99745-bra-led-armatur.html
9w fanns när jag köpte mina oxå men jag valde 5w för dom hade ett mindre inbyggnads djup..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.