10 507 läst ·
4 svar
11k läst
4 svar
Inbyggd ugn - ventilation?
Hej,
Har köpt inbyggnadsugn och funderar på vilken höjd jag ska sätta den på i min IKEA stomme.
Närmare bestämt tänkte jag fråga om det behövs en glipa mellan överkanten på ugnens front och bänkskivan (ek)? För att få god ventilation och så. Ska ha nedfälld häll i bänkskivan, och det generar ju en del värme.
Hur har ni andra gjort? Låter ni ugnens front gå ända upp till bänkskivan?
/Belford
Har köpt inbyggnadsugn och funderar på vilken höjd jag ska sätta den på i min IKEA stomme.
Närmare bestämt tänkte jag fråga om det behövs en glipa mellan överkanten på ugnens front och bänkskivan (ek)? För att få god ventilation och så. Ska ha nedfälld häll i bänkskivan, och det generar ju en del värme.
Hur har ni andra gjort? Låter ni ugnens front gå ända upp till bänkskivan?
/Belford
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag har en smal ventilationspringa i ovankanten. Ugnen står i ett standardskåp för ugnar (Ballingslöv) och hällen är placerad ovanför.
Är ganska säker på att det skulle vara så enligt instruktionerna för min del iaf
Det kanske kan skilja mellan olika ugnar, min är en pyrolysugn.
Är ganska säker på att det skulle vara så enligt instruktionerna för min del iaf
Det kanske kan skilja mellan olika ugnar, min är en pyrolysugn.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden