Hej
Hur menar du med inbyggda hyllplan? Ska hyllorna sticka ut ur väggen på en eller bägge sidorna? Ska du ha genomgåeende hyllor (dvs "hål" i väggen).?
Vi (jag) byggde en avdelare i 18 mm MDF. Väggen, som endast är en skiva bred -122 cm, gjordes ca 30 cm tjock. Vi har hyllplan på kortsidan. samt ett par genomgående hyllplan med LED spotar - blev jättebra. Om du vill kan jag försöka få till ett par bilder ...
//Mikael
Hur menar du med inbyggda hyllplan? Ska hyllorna sticka ut ur väggen på en eller bägge sidorna? Ska du ha genomgåeende hyllor (dvs "hål" i väggen).?
Vi (jag) byggde en avdelare i 18 mm MDF. Väggen, som endast är en skiva bred -122 cm, gjordes ca 30 cm tjock. Vi har hyllplan på kortsidan. samt ett par genomgående hyllplan med LED spotar - blev jättebra. Om du vill kan jag försöka få till ett par bilder ...
//Mikael
Vi ska bygga en en ganska tjock vägg med inbyggda hyllplan, ca 7-8 st. Väggen blir ca 3 meter lång och bredden blir nog 30-40 cm bred. På andra sidan ska det vara helt plant där en vägg TV ska hängas upp.
Ingen dörr kommer att finnas, utan det blir öppet mellan matsal o TV rum.
Skicka gärna bilderna, Miakel till min e-mail om du kan? Så får jag se hur ni har gjort de.
Mvh Hanna
hanniss@hotmail.com
Ingen dörr kommer att finnas, utan det blir öppet mellan matsal o TV rum.
Skicka gärna bilderna, Miakel till min e-mail om du kan? Så får jag se hur ni har gjort de.
Mvh Hanna
hanniss@hotmail.com
Jag har byggt bibliotek mm med Ikeas Billy bokhyllor, de är perfekta att använda som bas. Såga bort sockeln på skåpen och bygg in dem i väggen i liv med framkanten, sen fixar du en snygg list som ramar in allt och täcker skarven med väggen samt täcker "springan" mellan skåpen. Har tyvärr inga bilder...
Hej igen Tack för alla bra tips men är det någon som har bilder att skicka mig? Det skulle vara väldigt uppskattat eftersom jagf skulle vilja se hur ni har byggt dem o få lite mer inspiration.
Mikael, hade du bilder??
Hanna hanniss@hotmail.com
Mikael, hade du bilder??
Hanna hanniss@hotmail.com
Här kommer lite bilder ... sorry att det tagit lite tid!
Bilderna visar väggen framifrån och bakifrån samt hyllplanen på gaveln.
Jag har dragit in el och antennuttag i väggen. Alla kablar finns inne bakom luckan på bilden där ansluts tv och stereo. Inbyggda högtalare samt led-lampor i hyllorna. Vi är supernöjda.
/Mikael
Bilderna visar väggen framifrån och bakifrån samt hyllplanen på gaveln.
Jag har dragit in el och antennuttag i väggen. Alla kablar finns inne bakom luckan på bilden där ansluts tv och stereo. Inbyggda högtalare samt led-lampor i hyllorna. Vi är supernöjda.
/Mikael
Klicka här för att svara