Hej,

Inatt var det ruskigt kallt, -22 här i stockholm. Då nånstans stannade värmepumpen. Luft vatten-pump och nu kan jag inte få igång den. Jag har provat att återställa den och jag har provat att bryta strömmen men det verkar inte fungera.

Jag har en sån här: http://www.galletti.it/imagesdb/famiglie/pdf/rg66002130.pdf. Någon som har något förslag eller är det bara till at ringa en servicetekniker som kanske har bättre koll än jag? Jag ser pengarna rulla förbi.. Dessutom kör vi enbart elpatron nu och -14 minus frestar på.

Det enda som står på pumpen nu är att det ä 39 grader returtemperatur.

Förslag mottages tacksamt!
Johan

Det KAN vara så att pumpen inte har en chans och då kör den elpatron istället. Har man satsat på en luft/någonting så har man skrivit under på att är det kallt så blir det 100% elpatron. En luft VP är ju en billig investering och då får man igen det på driftskostnaden.

Protte

Det känns som att den borde kunna tala om det då? :-). Kan man verifiera att det ev är så?

C
The unit has been designed to run in, heating mode, all-year long with a
minumum ambient temperature of –10°C and a maximum ambient
temperature of 28°C producing water up to 50°C.
Den stannar vid -10.

cheetah1 skrev:
Den stannar vid -10.
TACK! Jag insåg det senare igår kväll. Vad som dock är märkligt är att den inte stannat tididigare i vinter trots det mycket kalla vädret. Jag försökte klicka mig fram via menyn till det beskedet men det kanske inte går?

Mvh Johan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.