Hej!
Är på jakt efter en Ilve Nostalgie. Har hittat en leverantör från Italien som verkar ha helt rätt priser. men hur verkar det med moms och sånt där otrevligt. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Eftersom Italien är medlemmar i EU så kan du handla tullfritt därifrån. Ingen svensk moms tillkommer på priserna. ;)

C
Dock inte fraktfritt ;D
Fraktkostnaden på en gasspis lär inte vara att leka med.

Vi håller på och beställer en ilve Nostalgie 90cm från italien och frakten är €239 inklusive försäkring och embalage.

Brelid: vad har du hittat för leverantör ?

Henrik

Vi beställde en Ilve Nostalgie 90 cm från en firma som heter Prusciano Commerce i Italien. Jag fick tag på dem genom att söka på Ilve på ebay.se och även söka globalt. De verkar ha annonser ute hela tiden. Jag hade kontakt med en Frau Krause som verkade väldigt seriös och pålitlig. Hon var tyska men pratade även hjälplig italienska. Spisen kostade knappt 19000 kronor (inklusive frakt och försäkring på 210 EUR). Anlände med bud efter ett par veckor. Vi har dock inte installerat den än.

Vad kul, det är precis Frau Krause som jag har varit i kontakt med om en Ilve 90cm nostalgie. Hur går betalningen till ?

Henrik

Jag gjorde en utlandsinbetalning via internet, man betalar i förväg, Jag tyckte de verkade seriösa, men det var väl egentligen en chansning. Man får något slags kontrakt att skriva på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.