hmm, snubblade över en butik jag inte sett tidigare:
http://www.longhornonline.co.uk/

Roligt sortiment och riktigt bra priser på bla BlåBosch.
Glöm bara inte att klicka på att priser ska viss moms...

Någon som har referenser från dem?

Nimajneb skrev:
hmm, snubblade över en butik jag inte sett tidigare:
[länk]

Roligt sortiment och riktigt bra priser på bla BlåBosch.
Glöm bara inte att klicka på att priser ska viss moms...

Någon som har referenser från dem?
Bad news...

försökte lägga en testorder och i checkouten kom detta fram:
Country not Supported
We have tried to detect your country of origin from your IP Address, which we believe is Sweden.
We currently do not deliver outside of the United Kingdom.
If we have misidentified your IP address and you are infact within the UK then please go ahead with your order
avancerat för att vara en verktygsfirma......

Som sagt riktigt tråkigt då dom verkar ha ett normalpris som ligger 10-20% under Lawson/Axminster osv.

Är det inte bara att kontakta dem och reda ut hela?

phl skrev:
Är det inte bara att kontakta dem och reda ut hela?
Ska man storhandla definitivt, men handlar det om att tjäna kanske 20GBP på en 100£ grej så brukar tyvärr frakten pga av inga avtal förstöra.

Det jag har kollat på är inget akut...ännu... Kexmaskin, Hyvel mm men vem vet..en dag så..

Annars så har jag iaf börjat fokusera allt mer på Tyskland. Verkar som UK har justerat sina importpriser till det fallande pundet, men här är inte Euron lika känslig.

Spännande:
"The BIG NEWS this week is that Toolstop is going to revolutionise the way power tools and equipment is bought online. Can’t say too much just now, but watch our website or mail-shots over the coming weeks for more details on this groundbreaking development."

E
Hur gör man för att köpa en dewalt 745 från toolsstop? Det står att dom inte kan leverera till sverige.

- maila o fråga
- välj annan butik
- välj annan produkt

eagle76 skrev:
Hur gör man för att köpa en dewalt 745 från toolsstop? Det står att dom inte kan leverera till sverige.
Det går inte längre. Dom har slutat med TNT och skickar med flyg numera så inga tyngre grejer. Förstår inte varför, tar lika lång tid som med lastbil.

Jag beställde min från Lawson, kom med UPS. Kosta en 400:- i frakt. Ring dom och kolla, brukar gå att pruta på priserna om man ringer. Jag talar med Kim när jag beställer där.

Har sett andra som köpt från ffx tools på ebay.co.uk till bra pris men dom har inte DW745 längre. Såg andra där som hade men känner inte till dom.

Synd om dom slutar med TNT. Dom har varit guld varje gång. Ringer och kollar vart jag är och kommer dit på sekunden när, som dom lovar. Jobbar i en annan stad men det är aldrig problem med TNT.

Bara för att folkstone fixings inte har 745an i ebayshopen behöver det ju inte betyda att de inte kan sälja en, maila och fråga vettja: http://stores.ebay.co.uk/FFX-TOOLS

Beställde en bosch GSH 11E från lawson och fick hem den på fem dagar d^_^b

Dock har jag ett problem, när jag ska registrera den på bosch hemsida för att få tre års garanti så lyckas jag inte hitta något beställningsnummer som tydligen ska finnas på märkskylten på maskinen. Har testat skrivit in alla olika siffer-/bokstavskoder som finns där utan att det godkänns så jag undrar hur ni andra som köpt en GSH 11E har gjort, fanns det en sådan på era maskiner eller ska man kanske ta kontakt med bosch kundtjänst och försöka registrera den via telefon alternativt på annat sätt?

Det är jag också nyfiken på, alltså registrera 3 års garantin på min Bosch skruvdragare som jag nu beställer från UK.
Något beställningsnummer finns nog inte på maskinen, däremot modellnummer och serienummer. Om det ska matas in något beställningsnummer kan det väl endast vara ordernumret på själva leveransen från leverantören? Jag skulle kolla med den som sålt Boschen först

Är nog 0 611 316 703

Redigerat:
Jag har aldrig lagt dit något beställningsnummer. Alltid serie och modellnummer samt vart man köpt den och datum....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.