419 460 läst ·
1 779 svar
419k läst
1,8k svar
Import från UK
Efter en massivt surfande i två dagar efter ETT ställe som kunde erbjuda de tre saker jag var ute efter blev det precis en order hos Axminster på följande:
1£74.99 Bosch POF 1200AE 1/4" Router - 240V
1£199.95 Bosch GCM800S Slide Mitre Saw - 240V
1£144.95 Bosch GST 135 BCE Jigsaw - 240V
Sub Total:£419.89
Delivery: £99.88
Total:£519.77
Surt att frakten äter upp en del av vinsten, men tror ändå inte man gör en kass affär. Bara att vänta nu då.
1£74.99 Bosch POF 1200AE 1/4" Router - 240V
1£199.95 Bosch GCM800S Slide Mitre Saw - 240V
1£144.95 Bosch GST 135 BCE Jigsaw - 240V
Sub Total:£419.89
Delivery: £99.88
Total:£519.77
Surt att frakten äter upp en del av vinsten, men tror ändå inte man gör en kass affär. Bara att vänta nu då.
vojma skrev:
Ja det är väl bara 2,5 procents höjning men jag här fyllt en varukorg och beställer nog snart
Kan också meddela att axminster här bytt fraktbolag från TNT till DPD. Iaf var det så senast jag beställde. DPD lämnar över till posten i Sverige och det går att spåra hela vägen.
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Då var det beställt en ny borrmaskin, en Metabo SBE 1100 SUPER, pris...180 pund, 1900 svenska, från Toolstop.
Gillar Metabo, rejäla grejer. Kikade i höstas här hemma och priserna på liknande maskiner började på 4-5 000...
Få se när den dyker upp, som Jaguarägare har man vant sig vid de brittiska leveransrutinerna: pris under, ibland mycket under, hälften av vad det kostar i Sverige, leveranstiden är fyra gånger så lång, saker kan rent generellt ta lite tid, kundsupporten är artig och tjänstvillig vilket behövs eftersom det allt som oftast krävs lite mailkonversation innan allt fallit på plats, folket som jobbar på lagret verkar tillbringa en del tid på puben tillsammans med killarna från fraktbolagen, man får inget trackingnummer osv.
Kort sagt, prylarna dyker upp till slut men man vet inte riktigt när och hur.
Som en kuriositet kan jag nämna att jag beställde ett expansionskärl till Jaggan i juli, det har fortfarande inte kommit pga av att företaget som ska leverera gjutverktygen till Jaguars underleverantör har problem med detta...fick ett mail i slutet på november att det är beräknad leverans i januari, ska nog ta och skicka ett mail och fråga om det fortfarande är januari som gäller...
Tålamod är en dygd.
Gillar Metabo, rejäla grejer. Kikade i höstas här hemma och priserna på liknande maskiner började på 4-5 000...
Få se när den dyker upp, som Jaguarägare har man vant sig vid de brittiska leveransrutinerna: pris under, ibland mycket under, hälften av vad det kostar i Sverige, leveranstiden är fyra gånger så lång, saker kan rent generellt ta lite tid, kundsupporten är artig och tjänstvillig vilket behövs eftersom det allt som oftast krävs lite mailkonversation innan allt fallit på plats, folket som jobbar på lagret verkar tillbringa en del tid på puben tillsammans med killarna från fraktbolagen, man får inget trackingnummer osv.
Kort sagt, prylarna dyker upp till slut men man vet inte riktigt när och hur.
Som en kuriositet kan jag nämna att jag beställde ett expansionskärl till Jaggan i juli, det har fortfarande inte kommit pga av att företaget som ska leverera gjutverktygen till Jaguars underleverantör har problem med detta...fick ett mail i slutet på november att det är beräknad leverans i januari, ska nog ta och skicka ett mail och fråga om det fortfarande är januari som gäller...
Tålamod är en dygd.
Får kanske svära i kyrkan här och tipsa om att med den låga Euro-kursen lönar det sig att beställa grejerna från Tyskland istället för UK, en hundring dyrare i tyskland, men med rätt stickkontakt från början...och lägre frakt verkar det som.
Eller så kan man om man har en brittisk polare beställa hem till honom..och ha honom till att skicka grejerna till betydligt lägre pris
Eller så kan man om man har en brittisk polare beställa hem till honom..och ha honom till att skicka grejerna till betydligt lägre pris
Finns ingen prestige att handla i UK. Vi shoppar där det blir billigast totalt sett.
Tysklandstipsen httar du i Tysklandstråden
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/141049-tips-foer-tysklands-shopping-av-verktyg.html
Tysklandstipsen httar du i Tysklandstråden
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/141049-tips-foer-tysklands-shopping-av-verktyg.html
En beställning till idag. Gäller att passa på innan höjningen av moms... Blev:
Hyvel
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gho26-82-planer-240v-p303
Sladdlös borr
http://www.toolstop.co.uk/makita-83...batteries-with-101-piece-accessory-set-p12013
samt lasermätare
http://www.toolstop.co.uk/makita-uml15-ultrasonic-measure-with-laser-pointer-p3048
Blev 3500 med frakt.
Väntar fortfarande på min GCM 800 från Axminster.. Klingorna plus stickisen och handöverfräsen kom förra veckan... Väntar till imorgon sedan ringer jag.
Hyvel
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gho26-82-planer-240v-p303
Sladdlös borr
http://www.toolstop.co.uk/makita-83...batteries-with-101-piece-accessory-set-p12013
samt lasermätare
http://www.toolstop.co.uk/makita-uml15-ultrasonic-measure-with-laser-pointer-p3048
Blev 3500 med frakt.
Väntar fortfarande på min GCM 800 från Axminster.. Klingorna plus stickisen och handöverfräsen kom förra veckan... Väntar till imorgon sedan ringer jag.
Ja, det var ju just det jag tänkte på...när jag jämförde priserna med den nya lägre Euro-kursen. frakt och byte av stickpropp..så landade tyskland billigare på en del prylar nu.Nimajneb skrev:
Har precis handlat rostfria 16ga dyckert från UK dock
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
UK moms höjs bara från 17.5% till 20%, detta kompenserar inte den groteska skillnad som finns mellan framför att Sverige och <not>Sverige, men även mellan olika butiker i UK och Tyskland. Köpte just en Makita BHD452RFWX med ett batteri från Axminster för £162 (ca 1750 SEK) med frakt, Shop-Seltmann och de andra var mycket dyrare på Makita. 2.5% gör en 50-lapp på priset.
Som vanligt är det bara att kolla de vanligaste siterna i UK och Tyskland och beställa, man ser ganska fort vilket som är billigast. I vilket fall gör man en bra affär jämfört med Sverige (inkl Tradera).
/Anders
Som vanligt är det bara att kolla de vanligaste siterna i UK och Tyskland och beställa, man ser ganska fort vilket som är billigast. I vilket fall gör man en bra affär jämfört med Sverige (inkl Tradera).
/Anders
Tänkte följa upp detta inlägg hur det gick sen. Fick ju svar på mitt andra mail jag skickade dem. De väntade på en vara de inte hade i lager. Hmm kunde väl mailat om det då? Hur som helst fick jag i förrgår dvs den 3 januari avi att paket fanns att hämta hos mitt utlämningställe.
Inte ett pip har jag hört från dem att de har skickat nåt. Riktigt dåligt! Sämsta stället jag beställt från i UK. Men det var ju trevligt att grejerna kom tillslut hade gett upp att få några grejer. Suck
Inte ett pip har jag hört från dem att de har skickat nåt. Riktigt dåligt! Sämsta stället jag beställt från i UK. Men det var ju trevligt att grejerna kom tillslut hade gett upp att få några grejer. Suck
Hajakz skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Engelska leveransrutiner var det...själv fick jag ett mail igår att borrmaskinen skulle komma från deras leverantör i slutet på veckan, dvs imorgon eller rättare sagt idag...få se när den dyker upp.
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Då har jag fått ett mail att paketet är skickat, går med Parcelforce.
Minns inte om Parcelforce blir Posten i Sverige eller nåt annat, har nästan för mig om att jag fick det utkört förra gången.
Minns inte om Parcelforce blir Posten i Sverige eller nåt annat, har nästan för mig om att jag fick det utkört förra gången.