Ojojoj vilken leksakslåda - grattis!
 
SOCKEPLAST skrev:
Delivery: £99.88

Total:£519.77

Surt att frakten äter upp en del av vinsten, men tror ändå inte man gör en kass affär. Bara att vänta nu då. :)
Axminster har bedrövligt höga frakter när det blir lite vikt o volym. Ofta så slår just frakten undan deras konkurrenskraft.
 
UK höjer momsen from årsskiftet till 20%
 
vojma skrev:
UK höjer momsen from årsskiftet till 20%

Ja det är väl bara 2,5 procents höjning men jag här fyllt en varukorg och beställer nog snart :)

Kan också meddela att axminster här bytt fraktbolag från TNT till DPD. Iaf var det så senast jag beställde. DPD lämnar över till posten i Sverige och det går att spåra hela vägen.
 
Då var det beställt en ny borrmaskin, en Metabo SBE 1100 SUPER, pris...180 pund, 1900 svenska, från Toolstop.
Gillar Metabo, rejäla grejer. Kikade i höstas här hemma och priserna på liknande maskiner började på 4-5 000...
Få se när den dyker upp, som Jaguarägare har man vant sig vid de brittiska leveransrutinerna: pris under, ibland mycket under, hälften av vad det kostar i Sverige, leveranstiden är fyra gånger så lång, saker kan rent generellt ta lite tid, kundsupporten är artig och tjänstvillig vilket behövs eftersom det allt som oftast krävs lite mailkonversation innan allt fallit på plats, folket som jobbar på lagret verkar tillbringa en del tid på puben tillsammans med killarna från fraktbolagen, man får inget trackingnummer osv.
Kort sagt, prylarna dyker upp till slut men man vet inte riktigt när och hur.
Som en kuriositet kan jag nämna att jag beställde ett expansionskärl till Jaggan i juli, det har fortfarande inte kommit pga av att företaget som ska leverera gjutverktygen till Jaguars underleverantör har problem med detta...fick ett mail i slutet på november att det är beräknad leverans i januari, ska nog ta och skicka ett mail och fråga om det fortfarande är januari som gäller...
Tålamod är en dygd.
 
Får kanske svära i kyrkan här och tipsa om att med den låga Euro-kursen lönar det sig att beställa grejerna från Tyskland istället för UK, en hundring dyrare i tyskland, men med rätt stickkontakt från början...och lägre frakt verkar det som.

Eller så kan man om man har en brittisk polare beställa hem till honom..och ha honom till att skicka grejerna till betydligt lägre pris:-)
 
En beställning till idag. Gäller att passa på innan höjningen av moms... Blev:

Hyvel
http://www.toolstop.co.uk/bosch-gho26-82-planer-240v-p303

Sladdlös borr
http://www.toolstop.co.uk/makita-83...batteries-with-101-piece-accessory-set-p12013

samt lasermätare
http://www.toolstop.co.uk/makita-uml15-ultrasonic-measure-with-laser-pointer-p3048

Blev 3500 med frakt. :)

Väntar fortfarande på min GCM 800 från Axminster.. Klingorna plus stickisen och handöverfräsen kom förra veckan... Väntar till imorgon sedan ringer jag.
 
Nimajneb skrev:
Finns ingen prestige att handla i UK. Vi shoppar där det blir billigast totalt sett.

Tysklandstipsen httar du i Tysklandstråden
[länk]
Ja, det var ju just det jag tänkte på...när jag jämförde priserna med den nya lägre Euro-kursen. frakt och byte av stickpropp..så landade tyskland billigare på en del prylar nu.
Har precis handlat rostfria 16ga dyckert från UK dock:-) 1000 st för 40 kr..frakten är dyrare än prylarna...
 
Lär nog bli ännu jämnare när momsen höjs i UK också.
 
UK moms höjs bara från 17.5% till 20%, detta kompenserar inte den groteska skillnad som finns mellan framför att Sverige och <not>Sverige, men även mellan olika butiker i UK och Tyskland. Köpte just en Makita BHD452RFWX med ett batteri från Axminster för £162 (ca 1750 SEK) med frakt, Shop-Seltmann och de andra var mycket dyrare på Makita. 2.5% gör en 50-lapp på priset.

Som vanligt är det bara att kolla de vanligaste siterna i UK och Tyskland och beställa, man ser ganska fort vilket som är billigast. I vilket fall gör man en bra affär jämfört med Sverige (inkl Tradera).

/Anders
 
Tänkte följa upp detta inlägg hur det gick sen. Fick ju svar på mitt andra mail jag skickade dem. De väntade på en vara de inte hade i lager. Hmm kunde väl mailat om det då? Hur som helst fick jag i förrgår dvs den 3 januari avi att paket fanns att hämta hos mitt utlämningställe.
Inte ett pip har jag hört från dem att de har skickat nåt. Riktigt dåligt! Sämsta stället jag beställt från i UK. Men det var ju trevligt att grejerna kom tillslut hade gett upp att få några grejer. Suck


Hajakz skrev:
Nån som beställt därifrån? Undra om man e blåst!? Den 23:e drog de pengar från kontot och jag fick orderbekräftelse. Efter det är det dött, inget mail de skickat nåt o mailar jag o frågar får jag inget svar. Suck!!q(;^;)p
 
Engelska leveransrutiner var det...själv fick jag ett mail igår att borrmaskinen skulle komma från deras leverantör i slutet på veckan, dvs imorgon eller rättare sagt idag...få se när den dyker upp.
 
Då har jag fått ett mail att paketet är skickat, går med Parcelforce.
Minns inte om Parcelforce blir Posten i Sverige eller nåt annat, har nästan för mig om att jag fick det utkört förra gången.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.