Tack Lostorp! Det var ju den!!! Jag kollade inte bilden riktigt:rolleyes: och sen hade jag den vita i min tanke.
Såg ut som den vanliga adaptern som figurerar :)

Perfekt då e det bara att handla....

Mvh Mattias
 
Redigerat:
Lite uppdatering angående Toolstop, jag fick bekräftelse mail på min order direkt - en dag senare ett mail om att arbetsbänken var slut i lager (som indikerades på hemsidan när jag beställde men jag har ingen brådska), ordern skulle bli fördröjd tills onsdag (imorgon altså).

I går fick jag info om att dom hade tagit betalt, paketen var på väg och kollinummer så jag kan tracka allt - snyggt, snabbt och prydligt. Måste säga att jag är imponerad för så enkelt brukar det inte vara, nu förväntar man sig att TNT kommer ha sönder allt eller att grejerna blir stulna på någon terminal ;)
 
Jag beställde saker från toolstop förra tisdagen. En av varorna var beställningsvara som de själva inte fick förrän i torsdags. Då skickades allt, och jag fick ett mail med sökbart nr. I måndags kom Svenska posten och leverade 5 paket, ordentligt inslagna och i bra skick.
Snabb frakt & bra service, så igår beställde jag änne en laser ;)

En fråga om Makita laddaren bara. Eftersom jag inte har en lödkolv så jag kan inte löda dit en ny kabel på kretskortet. Så räcker det att köpa en jordad kontakt, klippa bort den befintliga och sätta dit en ny svensk kontakt?
 
Leaff skrev:
En fråga om Makita laddaren bara. Eftersom jag inte har en lödkolv så jag kan inte löda dit en ny kabel på kretskortet. Så räcker det att köpa en jordad kontakt, klippa bort den befintliga och sätta dit en ny svensk kontakt?
Räcker väl med en adapter, eller vill du inte ha en sån?
 
serdt skrev:
Räcker väl med en adapter, eller vill du inte ha en sån?
Nej, helst inte, är så lätt att den kommer bort när man är ute på bygge och arbetar.
Vill ha en svensk kontakt :)
 
Jo det räcker - men jag har för mig själva kabeln till laddaren bara har 2 tåtar - sådeles har du inget att koppla jorden i kontakten till - min fungerar bra hittils med en sådan lösning.

Man kan säkert peta bort blecken till jorden i kontakten om man är kinkig så blir den "street legal" och fortfarande går att ansluta till jordade uttag. Problemet är väl om en av ledarna kommer lös och nuddar jorden så blir den strömförande och löser ej ut - då finns ju risken att man 220 i näven om man drar ut den ur uttaget.
 
Min Makita-laddare (22 min-laddaren, minns ej beteckningen) har då jordstift, så jordstiften i den svenska jordade kontakten bör med fördel kopplas in.
 
Härligt! Nu är min order, efter många om och men, med en GTS10 på väg från Axminster. De har hållit en GTS 10 (som nu är slut på lager) åt mig trots att jag har strulat med att lägga till och ta bort grejer från ordern.
Jag kan inget annat än rekomendera att köpa grejer därifrån. Billigt och trevligt bemötande från kundservice.
 
Doldskada skrev:
Jo det räcker - men jag har för mig själva kabeln till laddaren bara har 2 tåtar - sådeles har du inget att koppla jorden i kontakten till - min fungerar bra hittils med en sådan lösning.

Man kan säkert peta bort blecken till jorden i kontakten om man är kinkig så blir den "street legal" och fortfarande går att ansluta till jordade uttag. Problemet är väl om en av ledarna kommer lös och nuddar jorden så blir den strömförande och löser ej ut - då finns ju risken att man 220 i näven om man drar ut den ur uttaget.
Ja det finns bara två tåtar, men innebär det att de kör ojordat i England?
Jag kan inget alls om el tyvärr.
Men om man tar en ny svensk kabel ocj löder dit på kretskortet, är det inte lika säkert som att köra original?

Om man tar en kabel med smal kontakt (från tex en radio) och skarvar mede sockerbit inne i laddaren, blir det bra eller?

Ett alternativ är väl att ladda fast adaptern från Classe på originalkontakten så att de alltid sitter ihop, eller det är kanske heller inget att rekommendera?
 
P
Nimajneb skrev:
Det var udda, varifrån beställde du o hur mycket betalade du i frakt?
va ifrån nån ECA på ebay.. betalade 39,90 i frakt.. ringde upp dom på schenker efter jag pratat med han och då hade dom nyss då fått in OK ifrån parcelforce att det var grönt för dom att släppa paketet.. så imorgon ska jag hämta mitt MFT/3 :D


gjorde även en beställning ifrån lawson.. det paketet har jag inte hört ett skvatt om, dom mailade mej att mitt Visa kort inte ville funka så jag fick betala in till deras bankkonto.. efter några dagar mailade jag dom o funderade hur det gick och då fick jag till svars att pengarna kommit in och dom skulle skicka mail om leveransen,, det är snart 2 veckor sedan.. mailat dom 2 gånger nu efter men inget svar :@

ifrån Toolstop tog det exakt en vecka på.. d^_^b
 
Varför är det dyrare att köpa Bosch GMF1400 från UK än USA?
Kan man handla 240V maskiner från USA, någon som vet något?
 
Fick mina grejer från toolstop igår. Bosch häcksaxen var lite skadad i leveransen - klingan var lite böjd men då det inte verkar vara härdat stål gick bara att böja tillbaka så var saken biff, sånt är inget jag orkar tjafsa om när det går att fixa själv.

Det var trevligt att upptäcka att kontakten på den inte var av den där typen som är svetsad - så det var bara att byta kontakt och sparar man den gamla så kan man byta tillbaka skulle det bli något fel på maskinen. Det märkligaste var den kontakten var av en typ jag inte sett tidigare och såg helt livsfarlig ut och inget jag skulla använda iaf. Man fick även med en förlängningssladd med en härligt varsel orange av utomhus typ med deras muppiga anslutningar.

Bosch 8S kap/ger sågen hade svetsad kontakt - men det går att öppna en liten lucka på sågen och byta ut hela kabeln mot en ny och på det sättet undvika påverkan som syns så mycket att garanti upphör - jag klippte kabeln och bytte kontakten ;)

Ingen av maskinerna hade någon jordkabel så jag antar att dom är dubbelisolerade, men jag tittade inte på märkningen.

Känslan inför britternas elsystem är lite blandad - deras kontakter är sjukt stora och verkar vara av en sämre design är våra de verkar även innehålla säkringar och man undrar hur deras centraler ser ut ;)

Anslutnings sladden på häcksaxen verkar vara en eftertanke då uppenbarligen deras vanliga elkontakter är för stora och dåliga - men arbetet är misslyckat då den nya är ännu sämre men mindre. Själva förlängningskabeln ser ut som vilken förlängnings sladd som helst för inomhus bruk hos oss, våra är av en grövre kaliber och känns mer förtroende ingivande. Jag kommer använda deras ojordade utomhus kabel som riktsnöre när jag klipper min monsterhäck - då kommer färgen väl till pass :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.