Troligen kommer inneluft ut emellan inner- och ytterfönster. Inneluften är varm och bär på en del fukt, som kondenseras på ytterfönstrets insida.
Innerbågen skall alltså vara tät mot karmarna, med fönsterremsor eller liknande.
En dålig/sprucken kittning av innerbågens glas kan också ge luftläckage.
Och, lite uteluft ska man tillåta svepa mellan inner- och ytterfönster, som då tar med sig ett ev. litet läckage av inneluft. Har du tätningslister i ytterbågen kan du skära bort någon cm uppe och nere.