769 läst ·
3 svar
769 läst
3 svar
Imkanal låg
hej
Ska igång med ett jäkla projekt där det även blir nytt kök. Huset 1,5 plans villa från 1800talet, tanken är att plocka fram bjälkarna i taket, dom är ca 200mm tjocka, planen är att regla o isolera 95 mellan facken. Idag går imkanalen från ca mitten på bjälklaget och löper ut i stödbensväggen. Den ska förlängas ca 1m inne. Stödbensväggen går ej att komma in i men hur gör jag smidigast för att få så låg bygghöjd som möjligt? Kanske får dra ner något i facket men vill ju heller inte att det ska se dumt ut. Några förslag?
Ska igång med ett jäkla projekt där det även blir nytt kök. Huset 1,5 plans villa från 1800talet, tanken är att plocka fram bjälkarna i taket, dom är ca 200mm tjocka, planen är att regla o isolera 95 mellan facken. Idag går imkanalen från ca mitten på bjälklaget och löper ut i stödbensväggen. Den ska förlängas ca 1m inne. Stödbensväggen går ej att komma in i men hur gör jag smidigast för att få så låg bygghöjd som möjligt? Kanske får dra ner något i facket men vill ju heller inte att det ska se dumt ut. Några förslag?
Jag har haft den funderingen också med bänkfläkt, läst en hel del inlägg dom flesta har sågat idén men ingen som direkt återkopplat som har installerat. Och känns vanskligt att välja bänkfläkt om den nu inte uppfyller ens kravT Tjoa skrev:
Klicka här för att svara