hej
Ska igång med ett jäkla projekt där det även blir nytt kök. Huset 1,5 plans villa från 1800talet, tanken är att plocka fram bjälkarna i taket, dom är ca 200mm tjocka, planen är att regla o isolera 95 mellan facken. Idag går imkanalen från ca mitten på bjälklaget och löper ut i stödbensväggen. Den ska förlängas ca 1m inne. Stödbensväggen går ej att komma in i men hur gör jag smidigast för att få så låg bygghöjd som möjligt? Kanske får dra ner något i facket men vill ju heller inte att det ska se dumt ut. Några förslag?
 
Det har varit uppe några trådar i ämnet att dra imkanalen neråt och ut genom platra/mark.
Kan va ett sätt att tänka utanför boxen.
 
T Tjoa skrev:
Det har varit uppe några trådar i ämnet att dra imkanalen neråt och ut genom platra/mark.
Kan va ett sätt att tänka utanför boxen.
Jag har haft den funderingen också med bänkfläkt, läst en hel del inlägg dom flesta har sågat idén men ingen som direkt återkopplat som har installerat. Och känns vanskligt att välja bänkfläkt om den nu inte uppfyller ens krav
 
Eller använda vanlig spisfläkt och gå upp och ligga ovan köksskåp och sen ner bakom kyl/frys eller hörnskåp.
Eller regla ut väggen bakom och gå genom den upp eller ner.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.