Hej.
Min grund på kåken är idag en gråblå ton vilket inte kommer passa med den nya färgen vi skall ha på huset. Jag vill därför måla om denna men skulle vilja få den att se ut som rå betong. Finns det något sätt jag kan göra detta?
här är en bild på vad jag skulle vilja uppnå: http://static2.devote.se/gallery/big/20100623/45456264604d1a619450b612e9fe6eee.jpg
Men då utan sprickorna förståss! =)
Skulle man kunna blanda i något i färgen för att åstadkomma det jag vill, eller skall man gränsa ytan på något sätt när man målat?
alla idéer är välkomna.
Mvh
Min grund på kåken är idag en gråblå ton vilket inte kommer passa med den nya färgen vi skall ha på huset. Jag vill därför måla om denna men skulle vilja få den att se ut som rå betong. Finns det något sätt jag kan göra detta?
här är en bild på vad jag skulle vilja uppnå: http://static2.devote.se/gallery/big/20100623/45456264604d1a619450b612e9fe6eee.jpg
Men då utan sprickorna förståss! =)
Skulle man kunna blanda i något i färgen för att åstadkomma det jag vill, eller skall man gränsa ytan på något sätt när man målat?
alla idéer är välkomna.
Mvh
Ja du bra fråga! Använda marmorerings teknik funkar ju men är väldigt mycket jobb och inte allt för lätt att få ett fullgott resultat! sen är ju frågan hur mycket pengar det är värt att lägga på en grund!
Ja nä så mycket tid tänkte jag väl inte lägga.. Skulle man kunna måla med en mörkare gråblå färg i botten och sen ett ljusare lager på det som man torkar med en torr trasa innan det torkat riktigt. Det översta lagret i en matt färg...
Jag hör ju själv hur mycket jobb det är =( Jag som så gärna vill ha betong..
själv tänker jag köra med dessa steni. http://www.byggportalen.se/artiklar/ge-grunden-en-ansiktslyftning-1782.asp'
annars så kanske putsa ett tunt lager ljusgrå puts som du slätar till med någon plyfa skiva så det blir lite betongigt?
annars så kanske putsa ett tunt lager ljusgrå puts som du slätar till med någon plyfa skiva så det blir lite betongigt?
Ja absolut det skall jag göra. Jag kommer ta en serie bilder under husets yttre förvandling. Det vita mexiteglet blir svartbrun. Den fula träkragen på taket (platt tak) blir klädd i bandad aluzink plåt och grunden får ett råare utseende med ren betongkänsla. Med en röd ytterdörr kommer det bli grymt snyggt, och framförallt uppdaterad 70-tals funkis till 2013-tals funkis
Kommer bli ett ansiktslyft som heter dugaThiger skrev:Ja absolut det skall jag göra. Jag kommer ta en serie bilder under husets yttre förvandling. Det vita mexiteglet blir svartbrun. Den fula träkragen på taket (platt tak) blir klädd i bandad aluzink plåt och grunden får ett råare utseende med ren betongkänsla. Med en röd ytterdörr kommer det bli grymt snyggt, och framförallt uppdaterad 70-tals funkis till 2013-tals funkis
Lägg en första sväng sockelfärg med grå baskulör och en andra sväng med ljusare eller mörkare kulör som du läskar av med brokettroller. Lagom mycket jobb. Jag tror tyvärr inte att Elefant Skin är tänkt för att dekorera utomhusytor, och ska du köra med kalkfärg så är det nästan säkert att befintligt färg måste avlägsnas först.Thiger skrev:Ja nä så mycket tid tänkte jag väl inte lägga.. Skulle man kunna måla med en mörkare gråblå färg i botten och sen ett ljusare lager på det som man torkar med en torr trasa innan det torkat riktigt. Det översta lagret i en matt färg...
Klicka här för att svara