Skönt att höra, all lycka till dig! Kämpa på!
 
  • Älska
Galten
  • Laddar…
N
Skönt med goda nyheter!
 
  • Älska
  • Gilla
Galten och 1 till
  • Laddar…
Jag vågade bara läsa brevet en rad i taget.. varje rad var som en bedömning av min kvarvarande livslängd.

Nu blev det bästa tänkbara utfall. Jag kommer att bli botad. Alternativet med skelettmetastaser hade varit 5 år i bästa fall, med enorma plågor

Jämfört med detta är 90% risk för total impotens och stor risk för inkontinens en västanfläkt (efter operationen). Men det måste såklart också sörjas.

Jag tänker uppsöka kuratorn och få någon att tala med
 
  • Älska
  • Gilla
Violina och 24 till
  • Laddar…
Bra att det blev (för situationen) bästa möjliga resultatet! Och bra att du går till kuratorn. Har dom erbjudit kurator från cancermottagningen, så att det är någon som har erfarenhet av att prata med just cancerpatienter? Det tyckte åtminstone jag var värdefullt.
 
Jag har ännu inte fått nått svar,mer än det finns nått på 1177 men inget man begriper!!
 
N
husägaren TS husägaren TS skrev:
Jag har ännu inte fått nått svar,mer än det finns nått på 1177 men inget man begriper!!
Du borde nog ha hört något nu om de sett något förhöjt värde på ditt PSA.
Så var det för mig - värdet var 1,0 och då hörde de inte av sig (men jag såg det i min journal på 1177).
Sedan träffade jag min läkare längre fram och då sade han att de inte hör av sig om allt ser bra ut vilket gäller även andra prover.
Kan säkert vara olika beroende på vilken Region/vårdcentral man tillhör men det är inget jag vet
 
4774
G Galten skrev:
Igår kom resultaten från PET-Scan. Har nog aldrig blivit så glad!!

Resultaten visade att förändringen i ryggen inte är en metastas utan en luftcysta (benign). Och att de inte hittar cancerceller någon annanstans än i prostatan. Inte ens i de närliggande lymfkörtlarna.

Bästa tänkbara utfall!
Gud så skönt 💓
 
G Galten skrev:
Igår kom resultaten från PET-Scan. Har nog aldrig blivit så glad!!

Resultaten visade att förändringen i ryggen inte är en metastas utan en luftcysta (benign). Och att de inte hittar cancerceller någon annanstans än i prostatan. Inte ens i de närliggande lymfkörtlarna.

Bästa tänkbara utfall!
Härligt!

Är själv kvinna, men min morfar gick bort i sviterna av en prostatacancer som spridit sig och gett metastaser i (tillslut) hela kroppen.. Minns mycket väl hur han plågades av skelett smärtor sina sista år i livet, inget man önskar (nästan) någon människa att behöva gå igenom..

Keep going strong och läs på lite om hur kosten (!) faktiskt kan påverka framtida sjukdomsförlopp och framförallt tillfrisknande! Vi äter tyvärr mycket inflammatorisk kost som är direkt drivande för tillväxten av cancerceller!
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Men man tycker att dom kunde höra av sig även om det är ok! Man har för mig att dom sa ,hittar vi inget ,och du inget hört på tre veckor så är det bra!
Ser ju på 1177,att på vissa "saker" så är det förhöjda värden,googlat på dom ,men inget man blir klok på !!
 
N
husägaren TS husägaren TS skrev:
Men man tycker att dom kunde höra av sig även om det är ok! Man har för mig att dom sa ,hittar vi inget ,och du inget hört på tre veckor så är det bra!
Ser ju på 1177,att på vissa "saker" så är det förhöjda värden,googlat på dom ,men inget man blir klok på !!
Om du känner dig osäker - kontakta dem så får du svar på dina frågor och slipper vara orolig.
Att läsa journalen kan vara bra men även skapa frågor.
 
galento
Ja , har också frågat för resultaten på 1177 förstår man inte. Har tidigare fått
brev hem och det var bra. Men de kunde lämna ett meddelande på 1177 så man vet.
 
Jo,ska fråga,dom ska ringa om ett annat"fel"!!
 
Violina Violina skrev:
Härligt!

Är själv kvinna, men min morfar gick bort i sviterna av en prostatacancer som spridit sig och gett metastaser i (tillslut) hela kroppen.. Minns mycket väl hur han plågades av skelett smärtor sina sista år i livet, inget man önskar (nästan) någon människa att behöva gå igenom..

Keep going strong och läs på lite om hur kosten (!) faktiskt kan påverka framtida sjukdomsförlopp och framförallt tillfrisknande! Vi äter tyvärr mycket inflammatorisk kost som är direkt drivande för tillväxten av cancerceller!
Bra att du tar upp kostens betydelse, har flera bekanta som har drabbats av olika sjukdomar men som är mer eller mindre oemottaglig om matvanornas betydelse för deras insjuknande.
Exempelvis att få i sig raffinerat socker varje dag är inget som bekymrar många av mina bekanta avseende sin hälsa.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Jaha, då fick man besked ang, PSA provet!! Nema problemas! Nytt test om ett år!
Får hoppas det går bra för er andra!
 
Redigerat:
  • Gilla
Jumos och 6 till
  • Laddar…
Uppdatering:

Igår fick jag en kallelse till sjukhuset den 26 februari för prostatabiopsier och jag blev helt sjövild. Jag har ju redan gjort varenda undersökning i boken (inkl biopsier) och väntar på behandling. Men till slut fick jag tag i min läkare som kunde bekräfta att kallelsen var helt fel. Den 26 februari skall jag till behandlingskonferens där både kirurg och strålningsläkare skall närvara. Och efter det mötet skall vi bestämma om jag skall behandlas med operation eller strålning. Det finns för och nackdelar med båda. Men eftersom jag är rätt ung (50 år) lutar det antagligen åt operation (risken för cancer i andra organ av strålbehandlingen ökar vid lång förväntat återstående livstid). Å andra sidan är risken för inkontinens och impotens lägre vid strålning än operation. Jag dör hellre 5 år tidigare än behöver gå med blöja resten av livet. Ja ja, det är väl sånt vi får diskutera den 26:e.
 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.