Vi har en sommarstuga med badrum som gjorts nytt 2011. Det är våtrumstapet, våtrumsmatta och duschkabin. Emellanåt luktar det ”avlopp” i badrummet och vi vill gärna förstå vad som är orsak - så att det inte är någon fuktskada.

Kan det vara så att avloppen luktar lite unket emellanåt i fritidshus? Vad kan man göra för att utesluta fukt/vattenskada? Även om det inte är nyrenoverat så borde ju badrummet hålla lite längre än 10 år?
Tips?
 
Mig veterligen luktar inte mögel ”avlopp” utan det är nog troligare avloppet som luktar. Om det luktar när ni kommer dit kan det väl bara vara så att vattenlåsen torkat ur?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.