Vi har en sommarstuga med badrum som gjorts nytt 2011. Det är våtrumstapet, våtrumsmatta och duschkabin. Emellanåt luktar det ”avlopp” i badrummet och vi vill gärna förstå vad som är orsak - så att det inte är någon fuktskada.
Kan det vara så att avloppen luktar lite unket emellanåt i fritidshus? Vad kan man göra för att utesluta fukt/vattenskada? Även om det inte är nyrenoverat så borde ju badrummet hålla lite längre än 10 år?
Tips?