5 187 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Ikeas golv TUNDRA
Det lär förmodligen bli en värmeslinga under golvet eftersom de just upplevs som kalla =) Har läst igenom trådar om TUNDRA-golvet och det verkar vara lika många som haft positiva som negativa kommentarer om det.
Hmm, ja, vi får väl se hur vi gör. Man kan ju ha otur med ett svindyrt golv också
Hmm, ja, vi får väl se hur vi gör. Man kan ju ha otur med ett svindyrt golv också
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
I vårat vardagsrum funkar det kanonbra
Helt klart ett bra och prisvärt golv! Har själv lagt det i flera sovrum/barnrum. Jag hade nog dock inte satsat på det i kök och hall, med tanke på kraftigt slitage från grus och flis som fastnar under skorna samt risken för tunga och kantiga saker som tappas på ett köksgolv.
Jag la 50-60kvm Tundra sammanhängande i kök/hall/vardagsrum så sent som förra veckan och jag säger bara vilken skit! Så gott som varenda bräda var som en banan vilket resulterade i att man nästan var tvungen att vara två för att få ihop långsidan. Sedan syns varenda skarv övertydligt. Som grädde på moset så ser mönstret/ytan billig och fake ut. Visst, fake är det ju men det finns laminat som ser mycket bättre ut.
Som sagt,man får vad man betalar för. Jag tycker att Ikeas golv motsvarar ungefär vad man kan vänta sig för dom pengarna! Med tanke på plats och yta där du lagt golvet så hade jag nog gått upp något snäpp i kvalitet.
Jag tycker det verkar som att de som varit missnöjda med golvet valt golv med glansig yta och de som varit nöjda de med matt (t.ex antikstyle). Eller misstar jag mig? =)
Känns som ett glansigt golv blir fulare fortare? Eller?
Det är ju inte så stora pengar om man ska lägga ett ikeagolv, så det kanske inte gör nåt om det blir fult efter några år bara? Man kan ju ha otur med ett dyrare golv också. Därför skulle det ju kännas skit ifall man köper ett DYRT golv och det håller lika (lite?) som ett ikeagolv. Hmm, ja, det tåls att fundera på, haha.
Tack för alla svar! Det verkar fått rätt blandade kommentarer
Känns som ett glansigt golv blir fulare fortare? Eller?
Det är ju inte så stora pengar om man ska lägga ett ikeagolv, så det kanske inte gör nåt om det blir fult efter några år bara? Man kan ju ha otur med ett dyrare golv också. Därför skulle det ju kännas skit ifall man köper ett DYRT golv och det håller lika (lite?) som ett ikeagolv. Hmm, ja, det tåls att fundera på, haha.
Tack för alla svar! Det verkar fått rätt blandade kommentarer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden