Jag kan bli lite trött på dessa tester från råd och rön osv....

det går inte att jämföra sängar rakt av... För att man ska kunna testa olika leverantörers sängar så måste dom vara uppbyggda på samma sätt. Jämför en ikea säng gentemot en Jensen ex. Det är sjukt långt emellan dom på både liggkomfort samt kvalitet... Men jensen fick väl sämre i testet än vad ikea fick... Det är lite vilseledande tycker jag... med tanke på att jensen har sjukt bra sängar.... Men vad vet jag!!! :)
Men alla har olika sätt.... Men det är väl som alltid, man får ju lite det man betalar för... Om ikea kan köra en säng för ex 1500 :- å alla andra ligger på 3500:- så kan det ju inte bara vara för att ikea kör mass produktion utan oxå lite kvalitet.....

ha en underbar dag :)

I sonens tre år gamla Ikea-säng gick nyss en ribba av. Ska bli spännande att se hur Ikea svarar på det.

Det där med dyra sängar är en vetenskap i sig. Jag kan nog med säkerhet påstå att de som köper en säng för 30-40000 eller ibland mer har inget annat val än att tycka den sängen är jävligt bekväm.

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Bra trådlyft BTW....

O
SM i tråd lyft har visst startat...
Första pris går till

jarlh
Grattis! du har vunnit 1996 års julkalender i valfri svart färg!

Eh? H*n har ju ett problem högst aktuellt med trådens topic, hade det vart bättre med en egen tråd?
Jag tycker det är bra att samla så mycket som möjligt av liknande info.
Så grattis till meningslöshetsinläggssprideri, du har inte vunnit ett dugg...

Odjuret skrev:
Första pris går till

jarlh

Tack, jag ser fram mot julkalendern!!! Luckorna är väl oöppnade?:)

(Kvittot på sängen är inte upphittat än, men det kommer nog snart.)

O
Rickart skrev:
Eh? H*n har ju ett problem högst aktuellt med trådens topic, hade det vart bättre med en egen tråd?
Jag tycker det är bra att samla så mycket som möjligt av liknande info.
Så grattis till meningslöshetsinläggssprideri, du har inte vunnit ett dugg...
Då har vi båda vunnit!
Va vinner jag?

O
jarlh skrev:
Tack, jag ser fram mot julkalendern!!! Luckorna är väl oöppnade?:)

(Kvittot på sängen är inte upphittat än, men det kommer nog snart.)
Då det kan vara alldeles för spännande med stängda luckor så kör vi av säkerhetsskäl med öppna luckor.:p

Odjuret skrev:
Första pris går till

jarlh
Var är min julkalender? Jag väntar fortfarande...

PS. Ikea bytte sängen utan diskussion.

Hej, svarar i en gammal tråd. Köpte 2 nya 90cm sängar på Ikea då mina gamla var 20år men felfria (kanske lite nerluggna). Köpte dem i mån om bättre sömn. Inhandlade 2 fasta Skotterud Mars 2020 skulle lika gärna kunnat heta Ryggskott). Redan efter 4 månader tyckte jag sängjäveln var nerluggen, jag väger 110kg och valde givetvis fast resår. 3 månader efter inköp så la jag mitt långpass på 2 meter över sängen efter en natt med dålig sömn. Och se på fan! 2 cm glipa i svanken. Talade med deras kundtjänst och de svävade lite negativt kring frågan om garanti. Jag vill inte klaga, men efter 4 års kämpande tröck jag in en OSB skiva mellan säng och bäddmadress, var givetvis för hård men köpte en till bäddmadrass på rea hos Jysk memoryfoam. Nu sov jag ok. Men nu har madrassen från Jysk tunnat ur, och igår röck jag OSB skivan och sängen är som en jävla banan med hål i svanken. Så grymt besviken på sängarna från Ikea, det måste vara nån supersnäl jävla inköpare som snålat på fjäderkvalitén. Har någon på senare tid råkat ut för detsamma? Har ni fått det på garantin?

Unikt namn
Jag har gått på några ikea-nitlotter med den klassiska ryggdödande avgrundspiten i mitten och letat mig till andra märken.
Köpte först en kungssängen, men den tappade även formen markant inom ca 10 år. Om än inte lika illa som Ikea.

Sover nu i en katstrofdyr sova-säng. Den är fortfarande fantastiskt pigg efter 6-7år, men så kostade den ju en njure och lite till.
Är dock nöjd fortfarande. Hela livet blir skit av risig sömn så det känns som rätt beslut.

Men nu har ju denna säng inte långtidstestats än så vet ju inte hur den håller över tid.

Jag har förstått att sänggaranti generellt är en skimär och aldrig orkat bråka, men om den gett upp på enbart enstaka år hade jag kanske resonerat annorlunda.

Kamprads ledord var ju gneta, och rätt många ikea produkter har ju blivit påtagligt klenare över åren. Att det även gäller sängar förvånar inte.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.