Y
Läste att det var kanske 10års garanti eller något sådant på deras kökkskåp, så jag gick till personalen och frågade dem hur dom hanterar detta ifall jag kommer efter säg 5-10år och säger att en lucka har gått sönder... De lär ju knappast ha kvar de luckorna och kan då heller inte bara byta ut just den trasiga.

Men svaret jag fick blev bara; det får dom lösa då...

Jaha, det lät ju inte direkt genomtänkt eller tryggande.

Någon som har erfarenhet utav hur ikea hanterar liknande ärenden där ni kommit efter att luckorna eller så har försvunnit ur sortimentet... Anar att man inte får en helt ny uppsättning till samtliga luckor, däremot kan jag tänka mig att de satsar på att smita eller kompenserar med pengar för den enskilda luckan så man ändå får byta alla övriga luckor på egen bekostnad.

En lucka bör väl gå att ordna av en yrkesman i 99 fall av 100. Vet inte vad som skulle kunna tänkas ske riktigt mer än "dagligt slitage" som det ändå inte täcker.

Skall prova deras garanti efter ett år då ytbeläggningen luckan till diskmaskin vittrat sönder...

gadu^ skrev:
Skall prova deras garanti efter ett år då ytbeläggningen luckan till diskmaskin vittrat sönder...
Jag hade samma problem efter 6 månader, IKEA sa att det är inget garatifel, man skall antingen öppna luckan helt eller låta maskinen kallna. Men vi fick en lucka i allafall, det står inget om detta vare sig i maskinens (bosch) eller i ikeas anvisningar. Men det är ett jätteproblem, och det beror endast på ytlacken, mdf under har inga skador.

Samma för mig men det berodde på att jag öppnade luckan på glänt då den torkar dåligt så det blir vattenfläckar kvar på glas och liknande. Dock så försökte jag aldrig att få det på garanti då jag tyckte att jag orsakat det själv.
Nu för tiden är luckan antingen stängd eller helt öppen efter disk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.