Har kommit så långt i projekt husbygge att vi ska beställa köket, vilket blir från Marbodal. Pengakistan är inte obegränsad så vill gärna försöka spara några kronor där det inte direkt syns såsom besticklådor (insatserna). Har sett Variera i bambu på Ikea som jag gillar både utseende och pris på. Nån som vet om den som är avsedd för Ikeas 60-låda passar i Marbodals 60-låda? Besticklådan är 48 i botten och har sluttande sidor och är 52 cm överst. Längden är 50cm.

I lägenhet från 2015 med marbodalkök passar inte ikea-inredning.

Dock inga 60-lådor utan 40 och 28,5 eller vad f-n det är.

Okej... Var på marbodal och ikea och mätte, men missade ett mått så måste tillbaka till marbodal och mäta om ingen här kan hjälpa mig.
Marbodals 60-låda var 48 bred i botten med rundade hörn på höger och vänster sida så att säga, och 56,5 djupa. Ikeas besticklådor är 48 breda i botten, likaså deras 60-låda. Ikeas låda var 50 djup. Upptill var besticklådan 51,5-52 cm, och lådan 52. Detta övre breddmått var det jag missade att mäta på marbodal, och det verkar det det hänger på! Sen har ju ikea smalare besticklådor som är till deras smalare lådor så de passar ju, men då med ett glapp vid sidan om, det vill man ju helst slippa :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.