Hej! Har installerat bänkbelysning och spottar i väggskåp, dom har separata drivare och därför köpte jag Ikeas trådfri kontroll för att kunna tända å släcka dom.
Problemet jag har är att jag får inte till att kunna tända å släcka grupperna separat. Allt tänds samtidigt . Är väll därför de finns pilar för att byta grupp?
Problemet jag har är att jag får inte till att kunna tända å släcka grupperna separat. Allt tänds samtidigt . Är väll därför de finns pilar för att byta grupp?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är den stora missen med Ikeas system, folk vill helst ha vanliga brytare och inte flera olika fjärrkontroller.B bighenk skrev:
Det kanske vore bättre med 2 dimmerknappar,
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00347831/
De går ju använda ihop med andra zigbee system, men problemet du kommer ha är att hitta en fjärr med många knappar. Vilket känns rätt otroligt de inte finns. Personligen kan jag tycka att en 4 radig knapp med av/på åt varje håll och man håller in knappen för att dimma ner/upp vore det optimala.
Har med IKEAs belysning som behöver dosor i vissa fall valt att ta bort brytaren och byglar fas och tändtråd i dosan.
Sätter sedan ett blindlock och ram ifall jag vill stoppa in något i framtiden eller också sätta en vanlig brytare, brukar fästa hållaren till IKEA dosan på blindlocket där det passar.
Sätter sedan ett blindlock och ram ifall jag vill stoppa in något i framtiden eller också sätta en vanlig brytare, brukar fästa hållaren till IKEA dosan på blindlocket där det passar.
Nu har det ju gått ett tag sen din fråga, men jag förstår det som att IKEAs gateway ger dig möjligheten att koppla ihop fler grupper av belysning på samma knapp/kontroll.B bighenk skrev:Hej! Har installerat bänkbelysning och spottar i väggskåp, dom har separata drivare och därför köpte jag Ikeas trådfri kontroll för att kunna tända å släcka dom.
[bild]
[bild]
https://www.ikea.com/se/sv/p/tradfri-gateway-vit-40337806/
Klicka här för att svara