Medlem
· Västra Götaland
· 194 inlägg
Min ena dotter råkade snubbla över luckan till diskmaskinen så gångjärnen blivit knäckta skulle jag tro då luckan spänner emot nu så det inte går att stänga den och luckan faller även lite längre ner mot golvet.
Är det nåt som går att fixa eller är det bara att åka och köpa ny?
Är det nåt som går att fixa eller är det bara att åka och köpa ny?
Enkelt att fixa om du är lite händig. Beställ gångjärn för din maskin, ta av frontplåten på dörren och båda sidor av maskinen, så sitter dom på varsin sida med några skruvar. Finns ett litet hål på gångjärnen om du öppnar upp luckan lite, sätt i en liten mejsel eller nåt där så dom inte smäller igen på fingrarna när du håller på 
Räcker i 9 av 10 fall att bara byta själva gångjärnen som ser ut ungefär som ett "V", 4 eller 5 skruvar på varsin sida. Har luckan tagit skada så lär man ju givetvis byta den också om det inte räcker med att trycka till lite. Inte alltid den blir skadad, beror väl på hur den blivit tilltryckt.
seriöst?axelito skrev:
Bara skruva av dom från ram delen, på nästan alla maskiner jag lagat har jag bara fått dom delarna jag skicka bild på, ibland har jag fått det du skickade och bara plockat av själva gångleden och bytt. Funkat jättebra 
Har du pnc nummer på maskinen så kan vi se närmare på vad det finns för grejer att beställa?
Har du pnc nummer på maskinen så kan vi se närmare på vad det finns för grejer att beställa?
Lyckades du lösa det eller fick du köpa nytt? Jag snubblade själv över min diskmaskin igår med samma utfall.H Hemmanisse skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur justeras luckan till Ikeas diskmaskin Rengöra?
Kök -
Felkod 30 diskmaskin IKEA (Electrolux)
Vitvaror -
RENGÖRA IKEA diskmaskin översvämmningsskydd utlöst, var börjar man?
Vitvaror -
Ikea/Electrolux diskmaskin - luckan låser inte helt
Vitvaror -
Installera Ikea (electrolux) diskmaskin "rengöra".
Vitvaror