Hej
Håller på att montera Ikeas lillviken men när jag gör testet med att fylla båda hovarna till max så börjar det läcka på det ända stället där jag tror att det saknas gummipackningingar. Det läcker ur det vänstra röret på bilden. Nån som vet vad som kan vara fel? Står inget om detta i brukshandvisningen. Tack på förhand!
Håller på att montera Ikeas lillviken men när jag gör testet med att fylla båda hovarna till max så börjar det läcka på det ända stället där jag tror att det saknas gummipackningingar. Det läcker ur det vänstra röret på bilden. Nån som vet vad som kan vara fel? Står inget om detta i brukshandvisningen. Tack på förhand!
Det visade sig att packningen hade skruvat sig. Åkte tillbaka och fick en helt ny uppsättning av lillviken. Jag är säker på att dom hade glömt att smörja med silikonspray på det första exet jag fick, vilket gjorde att packningen rörde på sig när man rörde röret. På den andra såg man tydligt att den var lite insmord. Du kan ju pröva annars att dra i sär rören och fixa O ringen. Dock lämnar det ju 25 års garanti så kanske lika bra att lämna tillbaka om man nu inte bor jätte långt i från.
Redigerat:
Det är nog inte alldelses lätt att se genom förpackningen. Man ser att ytan på rören är lite ”flottig” när jag tog en ny så var det bara en chansning. Dock är det bara en teori jag har som var felet. Det blir ju en friktion mellan packning och rör om man inte har smörjt med något. Jag kunde på den nya vid monteringen tydligt se att den var insmord. Kolla på den du har om du kan se att rören ser ut att vara insmorda. Dom sa ingenting annat än att man fick ta en ny.SimonJoh skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara

