Hej! Är ute efter att hitta en lösning till dotters rum för säng och lek. Hon är 3 så tänker hon är lite för liten för att sova i överslafen. Jag tänker att jag vill bygga ihop något liknande bilder, med sängen nertill och lekyta upptill. Maxvikt är enligt Ikea 100 kg, men tänker att jag behåller ribbotten nere och förstärker ”taket” på något bra och stabilt sätt. Sitter något på bra tips och råd eller kanske t.o.m. byggt något liknande själv?
Det där bygger ni lätt. Det är bara skissa och köpa virke. Det är ett roligt projekt. Har gjort ett liknande själv.N Nikihild skrev:Hej! Är ute efter att hitta en lösning till dotters rum för säng och lek. Hon är 3 så tänker hon är lite för liten för att sova i överslafen. Jag tänker att jag vill bygga ihop något liknande bilder, med sängen nertill och lekyta upptill. Maxvikt är enligt Ikea 100 kg, men tänker att jag behåller ribbotten nere och förstärker ”taket” på något bra och stabilt sätt. Sitter något på bra tips och råd eller kanske t.o.m. byggt något liknande själv?
Det är tyvärr numera även ombyggt. Jag byggde först en våningssäng för två 90-madrasser. Vid ena kortsidan byggde jag en kiosk. I taket ovanför överslafen finns en stjärnhimmel. Sedan blev barnen större och fick egna rum. Så jag rev kiosken och byggde om underslafen till en tv-spelshörna med en liggsoffa jag stoppade själv. Jag kan försöka gräva fram någon gammal bild ..M Mahol skrev:
Klicka här för att svara