Mats-S
B Byggarnochpyret skrev:
Jag vill köpa en 160 kommod från Ikea men toppskivan är inte snygg. Förslag på vad man kan göra?
Bild eller länk så kan vi på forumet nog svara bättre :-)

Du kan väl köpa en annan skiva och sätta dit?
Eller är det något i konstruktionen som hindrar det?

För snart 25 år sedan hade jag ett hus där vi byggde ett badrum med inredning från IKEA men vi hade skivor i sten som vi beställde med originalskivorna som förlagor. Det funkade fint då i alla fall att byta. Jag råkar veta att de ff är kvar i huset. (Men det kan ju ha hänt ngt med IKEAS grejer sedan dess som omöjliggör egen skiva, vad vet jag.)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Mats-S
Sänkt pris till 22 995 kr ... frågan är om TS har en budget för det 🤑💰

BirgitS
Jiji Jiji skrev:
Du kan väl köpa en annan skiva och sätta dit?
Eller är det något i konstruktionen som hindrar det?

För snart 25 år sedan hade jag ett hus där vi byggde ett badrum med inredning från IKEA men vi hade skivor i sten som vi beställde med originalskivorna som förlagor. Det funkade fint då i alla fall att byta. Jag råkar veta att de ff är kvar i huset. (Men det kan ju ha hänt ngt med IKEAS grejer sedan dess som omöjliggör egen skiva, vad vet jag.)
Verkar ju var en standard Tolken-skiva som ingår i paketet så det borde ju gå att i stället ta en annan av de bänkskivor för badrum som har samma storlek: https://www.ikea.com/se/sv/cat/baen...yped-reference-measurement:162x49 cm_worktops

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
ClasseClas
BirgitS BirgitS skrev:
Verkar ju var en standard Tolken-skiva som ingår i paketet så det borde ju gå att i stället ta en annan av de bänkskivor för badrum som har samma storlek: [länk]
Eller beställa en stenskiva som tål fukt bättre över tiden än dessa spånskive/träfiberbaserade skivor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.