4 522 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Ikea-kök utan ben?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Helt utan skulle inte jag våga vara på något kök, man vill ju kunna ha saker i skåpen! Men använd deras Capita- eller Numerärben. Då får du golvet fritt under, ta bara med i beräkningen att du får mycket damm under skåpen... ;D
Städningen funkar bättre när man inte har ben. Skåpen alltsåjureit skrev:
Suckar Lillbjorn vars torka damm-våttorka golven-städning tar tre dagar.
Går det verkligen om man har tunga saker som inbyggnadsugn och diskmaskin? Överskåpen fixar ju tyngd men de är inte så djupa och har heller inget tryck ovanifrån. Man förväntar sig att diskbänken ska vara så stabil att det går att stå på den (för att renovera eller städa). Men gäller det en mindre sektion som är mer som ett sideboard så går det säkert.
Klicka här för att svara