Jag har noterat att över en natt, för 1-2 år sedan, så har flera av mina inköpta produkter dubblats i pris - mina PAX garderrober och inredning, från 6700kr till 12000kr. Mina billigare sängbottnar, från 1500 till 3000kr. Och de många plastbackar jag köpte till källaren.

Ikea är längre inte billigt, tvärtom, och kvalitén sämre för varje 10 år som går.
 
  • Gilla
Rosen19 och 1 till
  • Laddar…
N nevinator skrev:
Har du spanat in några alternativ som är mer prisvärda (notera att jag inte skriver billigare)?
Min åsikt generellt är att det i sverige saknas bra mellanalternativ. När vi pratar kläder så kan jag tycka MQ i alla fal var ett bra ställe att köpa mellanbra kläder till ok pris - idag har de ett betydligt mer bantat sortiment. När det gäller möbler så är allt svindryt, och kanske väldigt bra grejer, men nästa steg är ju jysk, chili och ikea - som alla 3 är dåligt, där IKEA är klart bättre än de övriga två. MIO möbler var ett bra mellanalternativ men även där har det blivit betydligt sämre senaste 6-8 åren - numera bara Kina-skräp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.