Jag har noterat att över en natt, för 1-2 år sedan, så har flera av mina inköpta produkter dubblats i pris - mina PAX garderrober och inredning, från 6700kr till 12000kr. Mina billigare sängbottnar, från 1500 till 3000kr. Och de många plastbackar jag köpte till källaren.
Ikea är längre inte billigt, tvärtom, och kvalitén sämre för varje 10 år som går.