Ok, kan säkert bli bra men jag måste ändå fråga mig själv... Varför?

Varför ska ett möbelföretag ge sig in i elbranschen, har de verkligen inget bättre för sig?

El i platta paket :)

• Haha
Nalleman64
  • Laddar…
Jag skulle vilja veta mer från Ikea om elen de tänker sälja. Den skall komma från vind och solkraft men fyllas på med vattenkraft vid behov.
Vilken vattenkraft? Det är ju få vattenkraftverk som kan sägas producera "hållbar" el.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Nä. El är nog faktiskt något jag föredrar att inte behöva skruva ihop själv.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
T Trunk skrev:

Varför ska ett möbelföretag ge sig in i elbranschen, har de verkligen inget bättre för sig?
Diversifiering.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
Ingår Åskväder?

Fario Fario skrev:
Jag skulle vilja veta mer från Ikea om elen de tänker sälja. Den skall komma från vind och solkraft men fyllas på med vattenkraft vid behov.
Vilken vattenkraft? Det är ju få vattenkraftverk som kan sägas producera "hållbar" el.

Även få vattenkraftverk som är nyare än 5 år

• Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Tycker Ikea ska börja sälja bra möbler igen, dom blir bara sämre och sämre.

• Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Tycker Ikea ska börja sälja bra möbler igen, dom blir bara sämre och sämre.
Enig. Och priserna går från att vara baserade på vad de kostar att tillverka, till vad det är möjligt att ta i betalt.

• Gilla
TCG och 5 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:

Det är många stora svenska företag som breddat sig och gjort andra saker än kärnverksamheten. Det brukar oftast sluta med att man lägger ner eller säljer av verksamheten vid lågkonjunkturer när man tvingas fokusera på kärnverksamheten.

Det finns även företag där det gått så bra att man helt bytt branch. Exempelvis Eleiko där man började med tillverkning och brödrostar och våffeljärn för att idag vara världsledande på att leverera gymutrustning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.