3 145 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
IHC voice modem kommer ej att fungera?
Jag tycker det borde fungera, för IHC voice modemet är programmerat att ringa ut på ett av våra mobilnummer när huset larmar, och då borde gatewayen med simkortet "slussa" detta vidare på GSM nätet ? Eller är jag fel ute?D Draven skrev:
Ok jag har nu köpt en GSM gateway ett kontantkort som ska sitta i Gatewayen.
Men hur ska jag programmera IHC modemet.
Innan så knappade/programmerade jag in mitt mobilnummer i IHC modemet så ringde det upp vid larm.
Men nu har jag 2 nummer att ringa ?
Nr 1 i kontant kortet som sitter i GSM gatewayen.
Nr 2 mitt mobilnummer.
Ska IHC voice modemet ringa nr2 ?
Men hur ska jag programmera IHC modemet.
Innan så knappade/programmerade jag in mitt mobilnummer i IHC modemet så ringde det upp vid larm.
Men nu har jag 2 nummer att ringa ?
Nr 1 i kontant kortet som sitter i GSM gatewayen.
Nr 2 mitt mobilnummer.
Ska IHC voice modemet ringa nr2 ?
Ja, larmet ska ju ringa till nr 2, din mobil.
På mobilen kommer du se att det "inkommande" samtalet kommer från nr 1, som är det numret ditt larm ringer "ut" på.
På mobilen kommer du se att det "inkommande" samtalet kommer från nr 1, som är det numret ditt larm ringer "ut" på.
Får inte det att funka.blackarrow skrev:
Steg 1 borde ju bara vara att ringa till gatewayen med en vanlig mobil. Jag provade att ringa till kontantkorts numret sim kort. det som då sitter i gatewayen, men utan resultat ??
Redigerat:
Koppla in en vanlig telefon till gatewayen och prova att ringa ut på GSM-nätet med den vanliga telefonen.D Draven skrev:
Får du kopplingston när du lyfter luren?
Klicka här för att svara