D Draven skrev:
IHC voice modemet ringer som innan ut analogt till mitt "mobil nummer" som jag hade innan och då hoppas jag att GSM gatewayen ska kunna vidarebefordra det, men det kanske inte kan fungera ?
En GSM gateway för 400kr är det kanske värt att testa med , hade ju varit perfekt med en referens.
Jag tycker det borde fungera, för IHC voice modemet är programmerat att ringa ut på ett av våra mobilnummer när huset larmar, och då borde gatewayen med simkortet "slussa" detta vidare på GSM nätet ? Eller är jag fel ute?
 
Ok jag har nu köpt en GSM gateway ett kontantkort som ska sitta i Gatewayen.
Men hur ska jag programmera IHC modemet.
Innan så knappade/programmerade jag in mitt mobilnummer i IHC modemet så ringde det upp vid larm.
Men nu har jag 2 nummer att ringa ?

Nr 1 i kontant kortet som sitter i GSM gatewayen.
Nr 2 mitt mobilnummer.

Ska IHC voice modemet ringa nr2 ?
 
Ja, larmet ska ju ringa till nr 2, din mobil.

På mobilen kommer du se att det "inkommande" samtalet kommer från nr 1, som är det numret ditt larm ringer "ut" på.
 
  • Gilla
Draven
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Ja, larmet ska ju ringa till nr 2, din mobil.

På mobilen kommer du se att det "inkommande" samtalet kommer från nr 1, som är det numret ditt larm ringer "ut" på.
Får inte det att funka.
Steg 1 borde ju bara vara att ringa till gatewayen med en vanlig mobil. Jag provade att ringa till kontantkorts numret sim kort. det som då sitter i gatewayen, men utan resultat ??
 
Redigerat:
D Draven skrev:
Får inte det att funka.
Steg 1 borde ju bara vara att ringa till gatewayen med en vanlig mobil. Jag provade att ringa till kontantkorts numret sim kort. det som då sitter i gatewayen, men utan resultat ??
Koppla in en vanlig telefon till gatewayen och prova att ringa ut på GSM-nätet med den vanliga telefonen.
Får du kopplingston när du lyfter luren?
 
Ska prova, tack för tipset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.