Jag har god kunskap om dräneringsskivor, vad vill du veta?
Ignucell drain är en vidareutveckling på den tradetionella "bruna skivan". Den är främst framtagen för fasadskiva -högre kvalitetskrav.
jag tycker de viktigaste parametrarna är bättre isolering och hög hållfastighet vid långtidslast. det uppfyller Ignucell drain!
Ignucell drain är en vidareutveckling på den tradetionella "bruna skivan". Den är främst framtagen för fasadskiva -högre kvalitetskrav.
jag tycker de viktigaste parametrarna är bättre isolering och hög hållfastighet vid långtidslast. det uppfyller Ignucell drain!
Hej
Jag är nog mest nyfiken på att få reda på om den är jämförbar med isodrän och podrän, dessa produkter finns det gott om trådar på men jag har inte hittat något om Ignucell.
Vore också intressant om du vet om man bör använda de kuddar som man rekomenderar att lägga runt dränslangarna istället för makadam.
Är det fördelaktigt att lägga dubbla lager? Detta rekomenderar ju tex isodrän med sin skiva.
Mvh
Johan
Jag är nog mest nyfiken på att få reda på om den är jämförbar med isodrän och podrän, dessa produkter finns det gott om trådar på men jag har inte hittat något om Ignucell.
Vore också intressant om du vet om man bör använda de kuddar som man rekomenderar att lägga runt dränslangarna istället för makadam.
Är det fördelaktigt att lägga dubbla lager? Detta rekomenderar ju tex isodrän med sin skiva.
Mvh
Johan
Ignucell har samma egenskaper som isodrän och pordrän.
Grundsulan är extra tjock så runt den är det extra viktigt med god isolering för att få en så bra uttorkning som möjligt. Isobagen består av cellplastkulor och markduk, fördelen jämfört med grus är att den även isolerar och så går det betydligt fortare att lägga.
lägger du isobagen så får du en god isolering runt grundsulan.
Grundsulan är extra tjock så runt den är det extra viktigt med god isolering för att få en så bra uttorkning som möjligt. Isobagen består av cellplastkulor och markduk, fördelen jämfört med grus är att den även isolerar och så går det betydligt fortare att lägga.
lägger du isobagen så får du en god isolering runt grundsulan.
Är det någon som vet hur man gör ignoucell vid klacken. Täcker man klacken med press som isodrän eller inte? Varpå jag frågar på grund av att jag har haft SSV Bygg (är I tvist med dom) som inte har isolerat klacken utan bara väggen.
Vill nämligen reklamera jobbet men vill förstå vad som ignoucell har för krav när det gäller dränering (riktigt gjort enligt deras specifikationer)
Tacksam för hjälp.
Mvh Subir
Vill nämligen reklamera jobbet men vill förstå vad som ignoucell har för krav när det gäller dränering (riktigt gjort enligt deras specifikationer)
Tacksam för hjälp.
Mvh Subir
http://ignucell.se/anvandningsomraden/Subir skrev:
Är det någon som vet hur man gör ignoucell vid klacken. Täcker man klacken med press som isodrän eller inte? Varpå jag frågar på grund av att jag har haft SSV Bygg (är I tvist med dom) som inte har isolerat klacken utan bara väggen.
Vill nämligen reklamera jobbet men vill förstå vad som ignoucell har för krav när det gäller dränering (riktigt gjort enligt deras specifikationer)
Tacksam för hjälp.
Mvh Subir
Enligt monteringsanvisningar så ska grundsulan isoleras
När jag grävde upp halva huset var det inte heller isolerat runt grundsulan. Det var gjort sedan tidigare ägare 2011. Jag fixade det själv plus la 2 lager på väggarna. Sen la jag även plast mellan dom båda lagerna på sulan så vattnet vandrar ut mot dränröretSubir skrev:
Klicka här för att svara
