Jag har ett stopp i mitt avloppsrör som går till BDT-tanken. Problemet är att stoppet är mer än 15 meter från huset! Jag har en rör-rensare som kopplas till högtryckstvätten: http://www.jula.se/rorrensare-131015 men den är bara 15 meter. Finns det förlängning?

Det finns nån avloppsrengöring, typ kaustik soda i GEL-form som sjunker ner genom stående vatten. Kan det verkligen fungera?Stoppet är ca 3 meter långt.

Finns det någon längre slang som kopplas till Nilfisk eller Kärsher? Jag har Kärsher, men även en adapter till Nilfisk-tillbehör.

det låter som det är enklare att ta dit en spolbil med mer seriösa grejer.........

Blecktrumman skrev:
det låter som det är enklare att ta dit en spolbil med mer seriösa grejer.........
Enklare, men betydligt dyrare och då har jag ju inte grejjerna kvar om jag behöver rensa igen.

Tyvärr går det inte att komma åt från brunnshålet. Det är ett lock inbyggt i översta betongringen så det går inte med mindre än att lyfta bort med traktor.

Jag får titta på Kärshers skarvslangar, de kanske fungerar. Känner dock inte igen anslutningen på bilderna.

Hemmakatten
Kan du inte bila upp ett hål i brunnslocket och på så sätt komma åt inloppet/utloppet? Hålet du bilar upp kan du kanske täcka med en betongplatta eller dylikt?

Jag ska försöka titta i helgen. Det är nog inte så lätt att nå ner vid en första titt.

Någon annan som känner till längre slangar då? VVS-killarna måste ju köpa sina någon stans?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.