Här satt en gång en toalett. Sedan togs den bort och man gjöt en plugg i röret. Något som har tips på hur jag får bort pluggen? Tänkte sätta dit en toa igen. Det är ett gjutjärnsrör.

• Ett gjutjärnsrör med en konkret plugg i öppningen mot en grov och ojämn betonggolv bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Slå bort hela skiten med en slägga och montera nytt i plast. :)

L lassebrun skrev:
Slå bort hela skiten med en slägga och montera nytt i plast. :)
ja men då måste jag ju bila ner en bra bit också. Tänkte göra det lite lättare :)

Claes Sörmland
Du kan ju testa att borra en massa hål med borrhammare och när pluggen är tillräcklig perforerad så hugger du bort den med mejsel och hammare. Men var försiktig så att gjutjärnsröret inte skadas och att delar av pluggen ramlar ned i avloppet.

• Gilla
basseman och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du kan ju testa att borra en massa hål med borrhammare och när pluggen är tillräcklig perforerad så hugger du bort den med mejsel och hammare. Men var försiktig så att gjutjärnsröret inte skadas och att delar av pluggen ramlar ned i avloppet.
jag får testa det. Tack

Inte bättre att göra det ordentligt på en gång och byta avloppet på en gång och slippa det senare?

• Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Inte bättre att göra det ordentligt på en gång och byta avloppet på en gång och slippa det senare?
Jo absolut. Hela röret i plattan som går ut i gatan ska bytas till plast. Men det ligger ett par år framåt så detta blir en tillfällig lösning under tiden

Skånepöjk
Du kommer aldrig få bort pluggen utan att ha sönder gjutjärnet.
Bila bort och ersätt med plast, det är det ända rätta.

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.