Hej har nyligen fått en ifö spira 6260 monterad av en rörmockare det visade sig att det läcker vatten från tanken vid spolning detta upptäckte vi när vi provspolade efter monteringen.
jag har kontaktat bygghemma men dom är inte direkt snabba på att agera har även ringt ifö men dom hänvisar till bygghemma.
någon som vet vad detta kan bero på?
jag har kontaktat bygghemma men dom är inte direkt snabba på att agera har även ringt ifö men dom hänvisar till bygghemma.
någon som vet vad detta kan bero på?
Troligtvis vattenfördelaren som lossnat, den sitter under innercisternen.
Har haft en ifö sign som det gjorde likadant på.
https://reservdelar.ifo.se/item/101352
Har haft en ifö sign som det gjorde likadant på.
https://reservdelar.ifo.se/item/101352
Hur kom det sig att den lossnade för dig? För enligt bygghemma så ska en service tekniker komma ut till mig och undersöka felet. Men om skadan har uppkommit vid montering så kommer jag få stå för kostnaderna. funderar på ifall om rörmokaren har råkat dragit för hårt i kopplingen så fördelaren lossnade?
Eller kan det vara fel vid produktionen.
Eller kan det vara fel vid produktionen.
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Fick den lagad nu i helgen, det var gummipackningen på vattenfördelaren som var sönderklämd ( produktionsfel)
tur att service killen hade med sig en ny. men tråkigt att sånt ska inträffa, var utan toalett i en vecka
tur att service killen hade med sig en ny. men tråkigt att sånt ska inträffa, var utan toalett i en vecka
Har exakt samma fel på vår Spira WC köpt via Bygghemma.
För ett år sedan monterades den in av rörmockare, en vecka efter montering läckage ur samma hål som på filmen.
Efter 1-2veckor innan Bygghemma skickat ut en gubbe. Han sa att en packning satt fel och fixade det. En vecka senare så läckte den igen, som tur var hade jag kvar numret till rörmockaren som kom tillbaka och bytte delen.
Nu ett år senare läcker den igen från samma ställe. För en vecka meddelade jag Bygghemma att det läcker igen. De skall skicka ärendet vidare till sin reklamationshandläggare INGET HÄNDER.....
Vi har tre st IFÖ Sign utan problem, hade jag vetat om detta med IFÖ Spira hade jag inte valt den modellen.
För ett år sedan monterades den in av rörmockare, en vecka efter montering läckage ur samma hål som på filmen.
Efter 1-2veckor innan Bygghemma skickat ut en gubbe. Han sa att en packning satt fel och fixade det. En vecka senare så läckte den igen, som tur var hade jag kvar numret till rörmockaren som kom tillbaka och bytte delen.
Nu ett år senare läcker den igen från samma ställe. För en vecka meddelade jag Bygghemma att det läcker igen. De skall skicka ärendet vidare till sin reklamationshandläggare INGET HÄNDER.....
Vi har tre st IFÖ Sign utan problem, hade jag vetat om detta med IFÖ Spira hade jag inte valt den modellen.
Verkar som att dom har problem vid tillverkning.P pbornius skrev:Har exakt samma fel på vår Spira WC köpt via Bygghemma.
Hade hellre köpt en ifö sign alla dagar i veckan om jag fick välja om.
Har du också problem med att det inte spolas rent?
Jag har alltid lite skit kvar i botten som inte spolas bort så måste spola 2 gånger, har stallt upp vattnet på de högsta men det hjälper inte.
Riktig dålig stol, bra ide med kantfri men man förlorar så mkt på själva spolkraften.
Väcker liv i tråden. Har precis samma fel på en Svedbergs 9085. Tydligen har det läckt lite länge men sambon har torkat golvet regelbundet läääänge och kläckte först idag tanken om varifrån vattnet kom 😂P pbornius skrev:
Mycket riktigt så läcker det vid själva spolningsögonblicket. Lite vatten kastas ut och delar av det rinner ut. Jag ser läck mellan stolen med porslin och plastcisternen som sitter under porslinslocket. På bilden där den svarta packningen sitter.
Det kluriga är att toaletten är ny och packningarna ser fina ut.
Den borde heller inte läcka så mycket tycker jag när den ändå släåäpper ned vattnet en bit under porslinskanten som löper vidare ned i toaletten. Men visst det blir ju lite skjuts så det kanske trycker bakåt uppåt och där någonstans är det otätt.
Det jag undrar är egentligen är det så enkelt att det är denna stora svarta skumliknande packning som är dålig? Jag tycker egentligen den ser ok ut. Jag tänker mer att det är dåligt tryck ”nedåt” så att packningen inte kläms ordentligt.
De andra två bilderna. Om den packningen som sitter på spolmekanismen är dålig då borde det läcka konstant i toaletten eller hur? Och om den svarta inklämda packningen på bilden läcker borde det också läcka i toaletten eller tänker jag fel?
Alltså måste det vara den större packningen som är i kläm mellan cistern och underdel som är problemet eller hur?
Vad har ni för tankar?
Läckage blev också större enbart av att jag monterade isär och monterade ihop.
Tror ”minnet” i svarta skumpackningen förvärrar läckaget nu.
Klicka här för att svara