1 640 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Ifö sign fixtur/element 1100
Hej. Jag undrar om det räcker att fästa en ifö sign 1100 element/fixtur mot en färdig kaklad vägg i ett badrum med 15mm plywood + 12mm våtrumskiva bakom den kaklade väggen. Den är reglad 60cc men jag kommer inte kunna skruva i någon av dom reglarna. Eller måste jag kottla mer eller ha någon tjockare plywood? Min andra fråga är vad jag ska ha för skiva på ifö ramen innan kakel, lip skiva eller Lux skiva eventuellt något annat ? Samt vilken mm tjocklek på skivorna räcker innan kakel?
Har du möjlighet så kortla extra och väl! Alltså riktiga reglar. Är det någon gång du har chans att göra en billig och enkel extrainsats så är det nu!
Det finns alldeles för många vägghängda porslinsgundar som hela väggen sviktar på när man sätter sig pga klen väggbyggnad bakom!
Skivorna har jag dålig koll på.
Det finns alldeles för många vägghängda porslinsgundar som hela väggen sviktar på när man sätter sig pga klen väggbyggnad bakom!
Skivorna har jag dålig koll på.
Kortla upp så att porslinsfåtöljen sitter i regelstommen utan att skivorna behöver bära någon last. Se krillemans signatur.
hum en kollega på jobb sa att man inte får godkänt från försäkringsbolag om det inte är reglat cc 300 eller 450 oavsett om jag har 15 plyfa + våtrumgips innan kakel stämmer det? Detta är en badrumsvägg, eller ja alla väggar i badrummet är cc 600 befintligt från det byggdes 45x75 reglar.
Redigerat:
Nu är jag ju ingen snickare men enligt våtrumsvägg 2012 ska det vara c/c 450.
http://www.sakervatten.se/download/41-5EB13CB69B6E20DD7A42030F5936A9DC/Folder_Vatrumsvagg_2012.pdf
http://www.sakervatten.se/download/41-5EB13CB69B6E20DD7A42030F5936A9DC/Folder_Vatrumsvagg_2012.pdf
Ja absolut, men fattar inte riktigt vad som gäller vissa säger 450 c/c plyfa sen våtrumsskiva andra säger att man ska gå efter skivtillverkaren. Jag ska använda mig av lip board 12mm efter plyfa. Vem ska man lyssna på? Man vill ju göra så man får badrummet godkänt för försäkring osvkrilleman_215 skrev:
Klicka här för att svara