Försökt laga spolsystemet efter att rian börjat rinna. Hittade packning för bottenventil i cisternen så tänkte att jag köper en ny och byter ut. Problemet är att den sitter inte fast... när man spolar lossnar den.
hela spolaystemet verkar osedvanligt korkat konstruerat och känsligt för exakt hur man sätter ihop delarna.
någon annan dörute med samma system och erfarenhet från liknande problem?
hela spolaystemet verkar osedvanligt korkat konstruerat och känsligt för exakt hur man sätter ihop delarna.
Produkter som diskuteras: "superlim"
Snabblim & superlim
Snabblim och superlim är kraftfulla, snabbverkande limtyper som passar för ett brett spektrum av material och användningsområden. Deras omedelbara bindning gör dem till utmärkta val för hushållsreparationer och gör-det-själv-projekt. Med
Läs mer
Hej #drniclas!D drniclas skrev:Försökt laga spolsystemet efter att rian börjat rinna. Hittade packning för bottenventil i cisternen så tänkte att jag köper en ny och byter ut. Problemet är att den sitter inte fast... när man spolar lossnar den.
Jag har tyvärr samma modell som du och jag lyckas inte demontera eller få upp spolsystemet ur cisternen? Vågar inte börja röra i ormboet av plastdetaljer.
Finns det en manual eller filmklipp?
Har köpt ny bottenventil men kanske bäst köpa nytt spolsystem.
Håller med om att hela konstruktionen känns svajigt !
Hej #rolfino. Jag har precis flyttat och har därmed inte kvar denna modell av cistern. Jag fick i alla fall ihop det till sist och spolsystemet fungerade väl för mig tills vi flyttade ut. Om det kan vara till någon tröst för dig. Var väldigt pilligt
Jag hade min spolknapp vertikalt och fick filma med mobilen för att se hur det funkar. Du har ju i alla fall bra översikt med en horisontell knapp.
Lycka till!
Jag hade min spolknapp vertikalt och fick filma med mobilen för att se hur det funkar. Du har ju i alla fall bra översikt med en horisontell knapp.
Lycka till!
Inbyggd wc är bra sätt att krångla till det. Annat sätt var centraldammsugning. Nu har vi fått spisar med sug i hällen och kolfilter. Jag tror det är tillfälligt mode som kommer försvinna.R rolfino skrev:Hej #drniclas!
Jag har tyvärr samma modell som du och jag lyckas inte demontera eller få upp spolsystemet ur cisternen? Vågar inte börja röra i ormboet av plastdetaljer.
Finns det en manual eller filmklipp?
Har köpt ny bottenventil men kanske bäst köpa nytt spolsystem.
Håller med om att hela konstruktionen känns svajigt !
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden