Finns det någon som vet vart man kan få tag på reservdel till Ifö:s toalettstol Cascade?
Eller är det möjligen någon som har en sådan stol stående i något hörn.
Jag efterlyser ventilsätet till bottenventilen. Denna stol har några år på nacken och Ifö lagerför inga reservdelar till den längre.
Hoppas på att någon här på forumet kan vara till hjälp...
/S

Visst går det att köpa reservdelar. Kolla t ex Rinkabyrör. Kostar 133 kr där. Annars kan vilken röris som helst skaffa en till dig.

Ok. Tack för tipset. Ska kolla med Rinkaby rör.
Jag har varit hos vvs-handlare och även på två grossister, men de har inte kunnat hjälpa mig och Ifö själva säger att de inte för några reservdelar till så gamla stolar.
Får hoppas att Rinkaby har vad jag söker....

Märkligt, jag kan ju köpa reservdelar hos grossist. Och de köper ju i sin tur från ifö. Nu är det knappast lönsamt att
låta någon reparera en gammal wc, om man räknar in arbetskostnad. Men fixar man det själv så är det ju en annan sak.

Jag kan också köpa från grossist men när Ifö själva säger att de inte lagerför detaljer till så gamla stolar så lär inte grossisten göra det. Sen tycker de väl, precis som du säger, att stolen är för gammal för att reparera, men varför inte, om stolen i övrigt är hel?
Nu lyfte iof inte grossisten ett enda finger för att försöka hjälpa mig, vilket jag tycker är ganska dåligt..... de vill väl bara sälja nytt...

Ny vädjan till forumläsare!
Styrningen jag behöver till min toalettstol har utgått ur Rinkaby rörs sortiment.
Finns det någon därute som kanske har en stol stående eller vet vart jag kan hitta en styrning till bottenventilen, så är jag tacksam för tips!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.