Införskaffade mig igår biltemas spikpistol för 50-90 spik.
När jag spikat ett magasin så fick jag en metallskena i huvudet!?
Jag antar att den skall sitta i spåret där spiken sitter för att hålla ner skallarna, men jag blir inte klok på hur den ska sitta fast?
Nån här som har en sådan picka och kan kolla?

När jag spikat ett magasin så fick jag en metallskena i huvudet!?
Jag antar att den skall sitta i spåret där spiken sitter för att hålla ner skallarna, men jag blir inte klok på hur den ska sitta fast?
Nån här som har en sådan picka och kan kolla?
Har en sådan, men förstår inte riktigt vilken del som lossnat. Har du en bild?
Annars borde du nog åka och byta ut den, känns konstigt att delar lossnar, har inte haft några problem med min och den har jag kört hårt med..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Annars borde du nog åka och byta ut den, känns konstigt att delar lossnar, har inte haft några problem med min och den har jag kört hårt med..
Redigerat:
Ja, seriöst skall ingen del lossna när man spikar, det är direkt dumt.
/Kent
/Kent
Jag hade (och har) exakt samma fel på min.
I tillägg höll hela maskinen på att ramla isär efter 2-300 skott. Spikarna slutade gå helt in och det bara pös. Flertalet skruvar var lösa, men efter att jag stramade har den funkat bra- förutom skenan.
I tillägg höll hela maskinen på att ramla isär efter 2-300 skott. Spikarna slutade gå helt in och det bara pös. Flertalet skruvar var lösa, men efter att jag stramade har den funkat bra- förutom skenan.
Klicka här för att svara