Hej. Glad amatör som försöker färdigställa min första terass everbuildt.

Tänker mig att täcka överhänget, nybörjarmisstag finns så kommentarer om felaktigheter i bilderna är jag medveten om

Hur tycker ni jag Skulle göra? Liggande Z-panel på lådan men blir då bara 2panelrader. Kan det se okej ut?

Och sen undertill.. först var jag inne på atmeringsnät o driva nå grönt men frun ville ha ngn gles ribb av nå slag.

Detta är en sommarstuga så tar tacksamt emot förslag.

Mvh

• Måttband visar höjd på träbjälke under konstruktion av terass med synliga byggdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obyggd terass med trätrappor och överhäng framför rött hus med vita knutar, omgivet av snö.
    Skapa konto
  • Pågående bygge av träterass med synligt överhäng och staplad Z-panel vid en sommarstuga, snö och byggmaterial på marken.
    Skapa konto
J
Tycker att det är fint med en fet ram och satte 45x220 runt hela min, skruvad inifrån. 45x220 ligger utanpå både golvreglar och trall, så det blir som en tredje fris (har två 28x120 som vanlig fris), vilket är fint inifrån också. Sedan hängde jag bara ner spillbitar från regelverket och satte 28x70 som ribbor. Tycker inte jättemycket om 28x45, men det hade nog gått också. Många använder det.

En till tanke.. din altan är relativt hög. Om du inte gjort det bör du kanske stadga upp tvärkrafter med krysstag under, både utåt och sidorna.

Bild på min kjol bifogas som inspiration!

• Altan med kraftig träram och ribbor, spillbitar som kjol och trappor i kvällsljus.
    Skapa konto
  • Gilla
HeleneP
  • Laddar…
J Jotsat skrev:
Bild på min kjol bifogas som inspiration!
Snyggt! Tack för dina synpunkter!
Har stadgat, men ej för sidokrafter, ska se över det, bra input där:-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.