ullet
Hej, försöker hjälpa svärföräldrarna att identifiera strömbrytarna i deras hus. Är det nån som kan hjälpa till?

Jag har inte haft tillgång till att öppna och läsa på baksidan ännu (är själv ej på plats) och känner inte direkt igen dom. Huset är byggt 1990.

Nån som har förslag? Tacksam för hjälp.

• Fyra vita strömbrytare av äldre modell monterade på en vit vägg med struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En beige väggströmbrytare från 1990-talet på en vitmålad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
Man kan tro det är Eljo Trend, men era dimmerknappar är större.
Ifall du söker något som är ganska lik ersättare så fungerar nog dessa.

https://duckduckgo.com/?q=eljo+trend&t=ffnt&iax=images&ia=images

Eljo Trend fanns i minst två utgåvor, varav ändringar gjordes på skalen så man kan inte ta nytillverkade skal och sätta på första utgåvans kontakter. Kan ju vara att era är första generationen. Ser man först när du bänt loss plastknappen.

Elko gjorde liknande design men deras design var mer kantig.

Redigerat:
ullet
Skulle behöva byta en knapp i en kombination ,men det är inte Trend, dessa är mjukare/billigare i formen.

I värsta fall blir det att byta hela kombinationen.

tommib
Nja, osäker på Jussi. Hörnen på ramen är för mjukt rundade för att vara den jag känner igen. Det fanns också en variant med skarpa nittiogradershörn både på täckramarna och centrumplattorna som var vanlig på 80/90-talet i Finland men den moderna är lik denna. Gulheten tyder på en viss ålder och då misstänker jag att Jussi inte såg ut sådär.

Gissar på biltemakopia (eller motsv) av Eljo Trend.

mja...känner igen de där från tidigt -90, har för mig de fanns på Storel men minns inte vad de hette på raken...nåt tyskt?

Bästa svaret

Ja, det där är gamla busch jaeger :)

Finns att köpa en del på Conrad

• Gilla
ullet och 2 till
  • Laddar…
ullet
Tack, det verkar stämma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.