Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Håller på att renovera och måla fasaden. Tänkte då även byta ut takavvattningen så att den inte skämmer det nya, och även byta till skarprörsböjar. Hoppas att nya rännor ska passa i de gamla krokarna och bäst chans borde det väl vara om jag kör på samma fabrikat som tidigare.
Kan någon säga vad det är för leverantör baserat på en bild på en ränngavel månne? Inte den bästa bilden heller men så sitter de ju inte så tillgängligt.
Om ingen ser vad det är, hur stor risk löper jag att grejorna inte passar om jag köper Lindabs rännor tror ni?
Kan någon säga vad det är för leverantör baserat på en bild på en ränngavel månne? Inte den bästa bilden heller men så sitter de ju inte så tillgängligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ingen ser vad det är, hur stor risk löper jag att grejorna inte passar om jag köper Lindabs rännor tror ni?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Ja plocka ned och ta med går ju alltid men eftersom jag ska ha speciella böjar är det lite leveranstid så jag tänkte spara jobbet ett tag. Får i så fall sätta tillbaka rännan i väntan på nya grejorna. Men kanske kan ta med ränngaveln och testa med förstås!
När vi gjorde en utbyggnad satte vi Lindabs krokar. Innan vi hann köpa rännor bytte vår byggbutik till Plannjas sortiment. De sa då att jag inte kunde köpa Plannjas rännor och förvänta mig att det skulle passa ihop. Därför jag är lite undrande men det kanske inte är så kinkigt som det lät?
När vi gjorde en utbyggnad satte vi Lindabs krokar. Innan vi hann köpa rännor bytte vår byggbutik till Plannjas sortiment. De sa då att jag inte kunde köpa Plannjas rännor och förvänta mig att det skulle passa ihop. Därför jag är lite undrande men det kanske inte är så kinkigt som det lät?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Ja det är krokar med bleck som böjs så jag tycker inte det borde vara så känsligt. Förstår om det är värre med krokar där rännan snäpps på plats. Nu var det traditionella krokar på utbygget också men jag minns inte om jag berättade det för säljaren som avrådde att blanda med Plannja.
Jag provar att ta med en gavel att testa med, det var enkelt när jag väl kom på det.
Jag provar att ta med en gavel att testa med, det var enkelt när jag väl kom på det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp identifiera ventilhus till äldre slottsvred
Värme allmänt -
Söker hjälp identifiera kromad del på äldre blandare
Vatten & Avlopp -
Val av leverantör, fönster och dörr i äldre stil
Fönster & Dörrar -
Hjälp identifiera skruv/"Beslaget" till äldre barnsäng
Möbelsnickeri -
Hjälp att identifiera äldre kallelse system