Hej alla duktiga här på forumet!
Jag har försökt att leta rent ganska mycket här och sökt runt på internet men inte lyckats få svar på min fråga.

I ett hus från 1925 som vi precis köpt har jag hittat en samling äldre slottsvred som verkar vara i två olika storlekar som jag tänkt renovera upp och använda. Jag har hittat bra information här på forumet hur man fräschar upp och packar dem.

I husets värmesystem har de däremot bytt ut ventilhusen till några semimoderna för vridtermostat och de gamla som passade slottsvreden är kastade.

Min fråga är därför om någon erfaren person vet vilket ventilhus som kan tänkas passa och var det kan köpas? Jag har kvar ett ventilhus där det står S|S F på ena sidan och 10 på andra sidan mot delen där slottsredet sitter, om det är någon hjälp :)

Hoppas någon vet var dessa ventilhus kan köpas! Tack på förhand

• Åtta äldre ventilhus i metall ligger på en vit tygduk, varierande i storlek och form, delvis oxiderade och slitna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre metallventilhus med märkningar "S|S F" och "10" på ena sidan, anpassad för slottsvred, hålls upp mot en diffus bakgrund.
    Skapa konto
  • Äldre metallventil med märkning "S|S F" på ena sidan, 10 på motsatt sida, potentiellt från ett hus byggt 1925.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.