Jag söker hjälp att identifiera den kromade delen jag markerat på bilden jag hoppas jag infogat nedan.
När man spolar vatten läcker från den högra sidan av "den kromade delen".
Min gissning är att det är någon form av backventil, men någon med bättre kunskap får gärna dela med sig och berätta vad den kromade delen heter, och dess funktion.
Det läcker inte speciellt mycket, inget stort problem. Om jag vill åtgärda, är det byte av hela delen som gäller, eller kan jag öppna och byta någon packning?
Behövs denna del, eller kan jag plugga igen den?
Tar gärna emot tips på var jag kan hitta ersättningsdel online eller södra Stockholm.
Min gissning är att det är någon form av backventil, men någon med bättre kunskap får gärna dela med sig och berätta vad den kromade delen heter, och dess funktion.
Det läcker inte speciellt mycket, inget stort problem. Om jag vill åtgärda, är det byte av hela delen som gäller, eller kan jag öppna och byta någon packning?
Tar gärna emot tips på var jag kan hitta ersättningsdel online eller södra Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vakuumventil heter den. Är till för att inte vatten från badkaret skall sugas in i rören vid uteblivet tryck.vattenmelon skrev:
Jag söker hjälp att identifiera den kromade delen jag markerat på bilden jag hoppas jag infogat nedan.
[bild]
Mitt tips. Proppa den istället.
Tack för svar! Något badkar har vi inte. Ditt förslag låter utmärkt. Skulle det bli problem går det ju att återställa. Jag är novis inom vvs, men borde kunna göra jobbet själv. Om du har tips på vad för typ av "plugg" jag borde använda, tar jag tacksamt emot det.Intet skrev:
Klicka här för att svara