Jag har absolut fobi mot ohyra/pälsängrar, vägglöss m.m. Att få det i hemmet är en av mina värsta mardrömmar.
Behöver därför hjälp med att identifiera nedanstående kryp - hittade det i en matta jag beställde från mattadirekt.se
Vill dessutom gärna behålla mattan, men inte riskera att få vägglöss eller annat
De är inte levande. De hade dock en vansinnig rea, så lätt att misstänka att något är fel på mattorna
Vad hade ni gjort? Har ni beställt härifrån?
Behöver därför hjälp med att identifiera nedanstående kryp - hittade det i en matta jag beställde från mattadirekt.se
Vill dessutom gärna behålla mattan, men inte riskera att få vägglöss eller annat
De är inte levande. De hade dock en vansinnig rea, så lätt att misstänka att något är fel på mattorna
Vad hade ni gjort? Har ni beställt härifrån?
Redigerat:
Tycker absolut det ser ut som pälsängrar. Så här års är det nog inte så enkelt att få dom att frysa ihjäl. Jag hade nog inte vågat chansa på att inga ägg lever kvar. De är inte så lätta att bli av med. Vi hade såna i ett rum och fick döda dem med hjälp av att spruta IPA längs golvsocklarna. Inte ölen 😂.
Haha nej precis! Det blir att lämna tillbaka den och köpa nåt annat än i ull istället, för sinnesrons skull. Tack för svar!J Jocke Best skrev:Tycker absolut det ser ut som pälsängrar. Så här års är det nog inte så enkelt att få dom att frysa ihjäl. Jag hade nog inte vågat chansa på att inga ägg lever kvar. De är inte så lätta att bli av med. Vi hade såna i ett rum och fick döda dem med hjälp av att spruta IPA längs golvsocklarna. Inte ölen 😂.
Klicka här för att svara