Hej,
Eftersom att det droppar från takduschen så tänkte jag byta avstängningsöverstycke. (Om det nu är den som krånglar)
Men jag har svårt att identifiera vilket fabrikat/modell det är. (Badrummet renoverades för 3 år sen av tidigare ägare och har ingen kontakt med tidigare ägare)
På blandarfästet står det Atia, men inget på blandaren.
Vad jag har förstått så är Atia en produkt från Gelia, men behöver ju inte vara samna fabrikat på fäste som blandare.
Har kollat på Gelias hemsida men hittar ingen som matchar.
Vet ni vilken blandare det kan vara?
Se bifogade bilder.
Tack på förhand
Eftersom att det droppar från takduschen så tänkte jag byta avstängningsöverstycke. (Om det nu är den som krånglar)
Men jag har svårt att identifiera vilket fabrikat/modell det är. (Badrummet renoverades för 3 år sen av tidigare ägare och har ingen kontakt med tidigare ägare)
På blandarfästet står det Atia, men inget på blandaren.
Vad jag har förstått så är Atia en produkt från Gelia, men behöver ju inte vara samna fabrikat på fäste som blandare.
Har kollat på Gelias hemsida men hittar ingen som matchar.
Vet ni vilken blandare det kan vara?
Se bifogade bilder.
Tack på förhand
Tydligen var det en a-collection från Ahlsell.
Var tvungen att ta en liten spegel och kolla på baksidan av blandaren.
Var tvungen att ta en liten spegel och kolla på baksidan av blandaren.
Hej, har en duschblandare 150cc som börjat droppa, tänker göra ett försök att hitta reservdel och laga. Någon som känner igen blandaren på bilden? Eller reservdelen? Fästet är Mora men inte blandaren, har kollat med dem.
Det är ju så att fästet antyder att där ska sitta en blandare från Mora. Så satsa på detta. Maos skräp håller bara en begränsad tid.C Carlrobert skrev:
F M Mattsson. Kostar tvåtusen bara.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Om det inte finns någon märkning så är det nog inte någon välkänd leverantör utan en billighetsprodukt och då brukar det inte finns några reservdelar i mer än några enstaka år.C Carlrobert skrev:
Klicka här för att svara