Vi har gjort om köket i sommar och själva köksdelen är på plats och den är vi nöjda med (ritningen överensstämmer i stort). Vårt kök är litet och då vi ville ha lte rymd öppnade vi upp till hallen, vilket gjorde att städskåpet försvann.

Tanken var att ha två högskåp där vi har ritat in ett högskåp-40 cm brett samt ett bänkskåp på 80 cm. Det som är inritat som en dörr till höger om detta är i själva verket en trappa från övervåningen och som är 60 cm djup ut i hallen. Dörren som är inritad till vänster är en öppning utan dörr. Inget av lösningarna känns bra då det känns som om rymden i hallen/kök försvinner men vi måste försöka lösa städskåpet då vi inte har någon annanstans att göra av det.

Nu hoppas jag på hjälp om det är någon som förstod detta röriga inlägget. Jag hade hellre skickat bilder men då sladden till kameran har försvunnit finns inte den möjlighet. Tacksam för alla förslag eftersom vi inte kan tapetsera förrän vi har löst detta dilemma.
 
  • Kök med hall x.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med hall xx.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
KAn du inte ha högskåp med mindre djup så blir det lite luftigare? Vi ska sätta in högskåp med 37 cm djup i våran hall och ett av dom blir ju städskåp. Våran damsugare tar inte så stor plats så för oss kommer det att funka med det djupet. Borde ju gå att sätta dit en sån här, om man vill http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/67865983
 
Jag är helt övertygad om att ni måste ha ngn gardrob någon annanstans du kan offra. Vi flyttade våran en våning upp, det funkar även om det vore mer praktiskt o ha dammsugaren på första planet.
 
fresve skrev:
Jag är helt övertygad om att ni måste ha ngn gardrob någon annanstans du kan offra. Vi flyttade våran en våning upp, det funkar även om det vore mer praktiskt o ha dammsugaren på första planet.
Om det ändå vore så väl, huset är litet och garderoberna alldeles för få. Tyvärr så måste vi klämma in ett städskåp i hallen fast det inte blir bra, du må tro att vi har övervägt alla andra tänkbara lösningar.
 
Måste ni ha bänkskåpet? Satsa på dubbel garderob istället med 37 cm djup. Känns snyggare o mer naturligare att se en garderob i hallen istället för ett bänkskåp. Kan ju välja en spegeldörr till garderoben oxå. Det gör att hallen ser större ut o spegel i hallen är ju ändå ett måste :-).
 
Hmmmm, jag fattar inte riktigt vad som döljer sig bakom det nu inritade högskåpet och bänkskåpet......men går det inte att flytta hela baletten åt vänster och fästa ihop med köket, slå igen öppningen utan dörr och istället öppna upp jämte trappen så ni får en stor sammanhållen öppning och en sammanhållen skåpsplanering? Nu antar jag liksom att det är öppet därbak, och är det inte så så faller ju tyvvärr hela iden.
 
LindaW skrev:
Hmmmm, jag fattar inte riktigt vad som döljer sig bakom det nu inritade högskåpet och bänkskåpet......men går det inte att flytta hela baletten åt vänster och fästa ihop med köket, slå igen öppningen utan dörr och istället öppna upp jämte trappen så ni får en stor sammanhållen öppning och en sammanhållen skåpsplanering? Nu antar jag liksom att det är öppet därbak, och är det inte så så faller ju tyvvärr hela iden.
Bakom öppningen döljer sig tre dörrar varav den ena leder ner till källaren och källartrappan går ner bakom väggen där högskåpet och bänken är inritade så tyvärr går det inte att lösa på det sättet men det är ju inte lätt att se på ritningen. Jag välkomnar verkligen alla ideér för vi själva är helt tomma i skallen. Garderober som är 37 cm djupa är ett bra förslag men får vi verkligen plats med alla städpryttlar såsom dammsugare och hinkar mm?
 
Knäppa jag förstår inte riktigt hur det ser ut, men jag förstår iaf så pass att ni har utrymmesbrist *s* Min tanke är om utrymmet under trappan kan gå att nyttja? Om den är öppen kanske man kan bygga in den så att man får en "städskrubb" där under?

Men som sagt... jag kanske är helt ute och cyklar? *s*
 
A
Allt går bara men vill! Dammsugaren kan man ju få rätt liten. Hink använder inte jag för jag har en super bra mopp så.. Tänkte väl ha en del hyllplan och en del städsaker har jag under diskhon
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.