Kan inte tänka mig att det skulle skilja så mycket i kvalitet mellan dom olika märkena.
Kallasfalt eller flytmembran som det brukar kallas är mycket lättare att få dit eftersom grunden sällan är helt slät. ;D

Att hålla på med Platon o. dyl. är väl egentligen bara tidsödande. Med Isodrän, Pordrän och dyligt får du även andra fördelar som du inte får med Platon. Sedan slipper du en massa onödiga moment.
Vi håller på med ett bygge där vi både kommer att täcka Lecan med med Isodrän och återfylla med lecakulor.

mvh
David

nja.. min åsikt är att det där flytmembranet inte är så bra..

fukt som kommer under grunden kan inte vandra ut genom väggen.. dvs blir väggen fuktig kan den inte torka utåt.. något som både Platon & Isodrän hävdar att man ska göra.. dvs väggen ska andas..

Sen så är det inte så kul att få bort skiten om man om typ 20 år behöver dränera om och det då har kommit något nytt bra (billigt??)...

Hammarn skrev:
Hade från början tänkt isolera grunden med Pordrän men då jag kommer att återfylla med LECA så ansåg Maxit att det blir lite tårta på tårta.
Hej

Varför har du valt leca??

Said

Lättare att hantera och ger mindre påfrestning på Lecan. Vid en tillräckligt hög och lång mur måste man annars gjuta i stället.

mvh
David

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.